مدیر لیون: ما احمق بودیم که لیگ فرانسه را لغو کردیم

مدیر لیون: ما احمق بودیم که لیگ فرانسه را لغو کردیم

پایگاه خبری فوتبالی - ژان میشل آئولاس مدیر لیون گفت که مدیران فوتبال فرانسه احمق بوده اند که به خاطر ویروس کرونا حکم لغو ادامه مسابقات را صادر کرده اند.

به گزارش فوتبالی، آئولاس روز یکشنبه مصاحبه ای با نشریه فرانسوی اکیپ انجام داد و گفت که اعلام شروع فوتبال اسپانیا در اواخر خردادماه مثل آب یخ بر سرش بوده است. لیون با نیمه تمام ماندن مسابقات برای اولین بار از دهه 90 از حضور در تورنمنت های اروپایی باز ماند و آئولاس از این بابت به شدت عصبانی به نظر می رسد.

آئولاس در ادامه صحبت هایش بیان کرد:"از دو ماه پیش مدیران لالیگا با یوفا در تماس هستند. در حقیقت خاویر تباس رییس لالیگا در همان جلساتی حضور داشته که مدیران فوتبال فرانسه در آن حضور داشته اند. یوفا از همه خواست تا صبور باشند اما ما عجله کردیم چون احمق بودیم. در کشورهای دیگر فرصت برای انتخاب داده شد. رییس لالیگا می گفت که نیمه تمام گذاشتن مسابقات یک کابوس است و به درد هیچ کسی نمی خورد. پروتکل های بهداشتی حالا عادی تر شده اند. یوفا پروتکلی را در نظر گرفت که در فرانسه حتی به آن نگاه هم نکردند. این یک رسوایی و افتضاح کامل است. بازگشت به مسابقات ریسک هایی دارد اما ارزشش را دارد. اعلام پایان لیگ فرانسه با عوامل اشتباهی انجام شد و این اشتباه بزرگی بود که صد ها میلیون یورو به باشگاه ها ضرر زده شود."

وی در ادامه بیان کرد :" عجیب است که در کشوری مثل اسپانیا که بیشتر از فرانسه تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته بود، راهکار پیدا کردند. به نظرم کمیته ای از دانشمندان را دارند که حتی به حدی قدرتمند هستند که می توانند به ماکرون رییس جمهور فرانسه هم مشورت بدهند. "