شاهکاری به نام بایرن مونیخ دستپخت فلیک؛ توقف ناپذیر!

شاهکاری به نام بایرن مونیخ دستپخت فلیک؛ توقف ناپذیر!

خبرگزاری فوتبالی – بایرن مونیخ دستپخت فلیک دارد همان راهی می‌رود که بایرن تحت هدایت یوپ هاینکس و پپ می‌رفت.
به گزارش فوتبالی، در سال ۲۰۱۳ بایرن توانست قهرمان بلامنازع فوتبال اروپا شود و سه‌گانه کسب کند. پس از هاینکس هم پپ در هفته بیست و هشتم قهرمانی آلمان را به دست آورد (هرچند در اروپا ناکام بود) و حالا هم فلیک با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به دورتموندی که هفته بعد باید شاگردانش مقابل آن‌ها بازی کند، به قهرمانی نزدیک شده است.
زمانی که فلیک به بایرن آمد این تیم در جدول چهارم بود و پس از شکست مقابل اینتراخت، ۴ امتیاز با گلادباخ صدرنشین اختلاف داشت. حالا هفته بیست و هفتم بوندس لیگا برگزار شده و شاگردان فلیک در این ۱۷ هفته توانسته‌اند ۱۴ برد به دست بیاورند و رکورد ۸۲ درصد برد بر جای بگذارند. میانگین امتیازی ۲.۵ آن‌ها تنها از آمار ۲.۶ امتیاز در هر بازی تیم پپ در سال ۲۰۱۴ بهتر نیست.


در حالی که کان درباره فلیک گفته او ذهنیت باشگاه را می‌شناسد اما فلیک معتقد است فضا با سال ۱۹۸۰ که خودش بازیکن بایرن بوده خیلی تفاوت پیدا کرده است. او گفته: زمانی که بازیکن بودم فقط برد اهمیت داشت و اگر ۱-۰ برنده می‌شدید کسی ایرادی نمی‌گرفت اما حالا چنین چیزی کامل نیست و هواداران دوست ندارند بایرن بازی‌های ۱-۰ داشنته باشد.
پس از پایان قرنطینه بایرن فلیک ۲-۰ یونیون برلین را برد تا ۵۰ گل در ۱۷ هفته به ثمر رسانده باشد و پس از برد ۵-۲ شب گذشته باواریایی‌ها مقابل اینتراخت، آن‌ها با ۸۰ گل رکورد زنی کرده‌اند زیرا هیچ تیمی در آلمان نتوانسته تا پایان هفته بیست و هشتم آن قدر گل بزند! بایرنی‌ها حالا میانگین فوق‌العاده ۳.۵ گل در هر بازی را بر جای گذاشته‌اند.
خط دفاعی تیم فلیک هم بی‌نظیر بوده و پس از ثبت دهمین کلین شیت مقابل یونیون، میانگین ۰.۶۹ گل در هر بازی را بر جای گذاشته که آمار خوبی است. آمار از هر لحاظ به نفع بایرن است. بازیکنان تحت هدایت فلیک ۱.۸ مایل بیشتر از تیم هاینکس و ۱.۲ مایل بیشتر از تیم پپ می‌دوند. آلفونسو دیویس درباره شرایط فعلی گفته: داخل رختکن هم اوضاع بهتر شده است. از هر لحاظ بهبود پیدا کرده‌ایم.
حالا فلیک باید منتظر یک چالش جدی باشد. دیدار مقابل دورتموند در سیگنال ایدونا پارک. بایرن همچنان به پیشروی ادامه می‌دهد یا شاگردان فاوره ترمز باواریایی‌ها را می‌کشند؟

1101