مارتا: باید از مقایسه فوتبال زنان و مردان دست برداریم

مارتا: باید از مقایسه فوتبال زنان و مردان دست برداریم

پایگاه خبری فوتبالی - مارتا بازیکن اسطوره ای فوتبال زنان برزیل اخیرا مصاحبه ای با تلگراف در مورد شرایط فوتبال زنان داشته است.

به گزارش فوتبالی، مارتا در پایان جام جهانی فوتبال زنان یک سخنرانی احساسی برای فوتبالیست های زن جوان داشت و گفت که قرار نیست او تا ابد بازی کند و بقیه باید تلاش کنند تا از حقوق فوتبال زنان دفاع کنند و جای  او را بگیرند. مارتا که بعد از دیدن دوباره این صحبت ها اشک از چشمانش سرازیر شده بود، گفت:" این صحبت ها محصول همان لحظه بود و در آن لحظه چنین حسی داشتم. به یک سو نگاه کردم و یکی از هم تیمی هایم که جوان تر بود را نگاه کردم که در آن لحظه گریه می کرد.  خیلی احساسی شدم و به همین خاطر این حرفها را زدم."

مارتا در ادامه صحبت هایش بیان کرد :" در فوتبال زنان نیاز داریم تا این پیام را بفرستیم چرا که به حامیان بیشتری نیاز داریم. برای این که فوتبال زنان صاحب حق و حقوق شود باید این حق به دست آورده شود. هیچ کس نباید ناامید نشود. به همین خاطر باید در ان لحظه این پیام را می فرستم. ارسال چنین پیامی مهم بود. من کل زندگی ام را وقف فوتبال کردم . فوتبال یک ورزش تیمی است. 99 درصد فوتبالیست های زن با حرفم موافق بودند. برخی آمریکایی ها فکر می کردند که از قبل برای این سخنرانی تمرین کرده ام اما کاملا ناخودآگاه بود. هرگز برای چنین صحبتی تمرین نکرده بودم."

وی در ادامه صحبت هایش در مورد مقایسه فوتبال زنان و مردان هم صحبت کرد:"بهتر است که از مقایسه فوتبال زنان و مردان دست برداریم. وقتی چنین چیزی را می شنوم خیلی ناراحت می شوم. برخی می گویند که مارتا شش بار بهترین بازیکن جهان شده اما هرگز قهرمان جام جهانی نشده است. خب ، مسی و رونالدو هم همین قدر توپ طلا بردند اما آنها هم قهرمان جام جهانی نشدند. اما نحوه اشاره به من و انها کاملا متفاوت است.  مهم این است که زنها صدای خود را بالا ببرند. "