دو داور فوتبال همدان در لیست الیت آسیا قرار گرفتند

دو داور فوتبال همدان در لیست الیت آسیا قرار گرفتند

الیت به معنی نخبه است و داورانی عنوان الیت را کسب می کنند که از سوی ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مورد تایید قرارگرفته و به فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) معرفی شوند.
سیدمحمد عیوقیان روز پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیژن حیدری و پیام حیدری موفق شدند دوره مقدماتی داوران بین المللی فوتبال را برای ورود به لیست الیت آسیا با موفقیت سپری کنند.
وی اضافه کرد: این دوره با حضور 23 داور از 12 کشور آسیایی به مدت چهار روز در کشور امارات برگزار شد و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی قبول شدگان در آزمون را اعلام کرد که از ایران بیژن حیدری و پیام حیدری برادران داوری فوتبال همدان برگزیده شدند.
وی خاطرنشان کرد: این دو داور همدانی به تازگی نیز از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان در فهرست داوران بین المللی 2016 به فدارسیون جهانی فوتبال فیفا معرفی شدند.
عیوقیان بیان کرد: بیژن حیدری متولد سال 59 و پیام حیدری متولد سال 65 هستند و از سال 78 کار قضاوت در مسابقات مختلف کشوری را عهده دارند.
وی یادآور شد: بیژن حیدری از سال 85 و پیام حیدری از سال 90 وارد جرگه داوران لیگ برتر فوتبال شدند و در فصل جاری نیز بازی های حساسی را در لیگ برتر قضاوت کرده اند.
وی افزود: پیام حیدری قرار است فردا جمعه در دربی 81 میان تیم های استقلال و پرسپولیس تهران به عنوان داور چهارم حضور یابد.
هم اکنون بیش از 50 داور رسمی در فوتبال همدان فعالیت دارند.
7520/6993

انتهای پیام /*