همه‌چیز درباره دربی برلین؛ نسخه آلمانی قرمز و آبی

همه‌چیز درباره دربی برلین؛ نسخه آلمانی قرمز و آبی

خبرگزاری فوتبالی – امروز از ساعت ۲۳:۰۰ دو تیم هرتابرلین و یونیون برلین به مصاف هم خواهند رفت.
به گزارش خبرگزاری فوتبالی، شهر برلین بیشتر از هر شهر دیگری در بوندس‌لیگا نماینده دارد اما دیدار رفت دو تیم یونیون برلین و هرتابرلین در لیگ امسال اولین دربی بین دو تیم برلینی در تاریخ بوندس‌لیگا بود که در ۴۰ سال اخیر برگزار می‌شد!
یونیون و هرتا پیش از این در سال ۲۰۱۳ و سال‌های پیشتر از آن در بوندس‌لیگای دو باهم بازی کرده‌ بودند اما پس از ۴۲ سال شاهد دربی بین دو تیم از برلین بوندس لیگا بودیم که البته با حساب ۱-۰ به سود یونیون به پایان رسید. پیش از این تیم‌هایی چون تاسامنیا برلین، بلوویس برلین، تنیس بوروسیا برلین و هرتابرلین در بوندس‌لیگا حضور پیدا کرده‌ بودند و یونیون پنجمین تیمی بود که از  برلین و البته اولین تیمی بود که از سمت شرق آن در بالاترین سطح فوتبال آلمان حضور پیدا کرده بود.


قبل از سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ هواداران یونیون برای تشویق هرتابرلینی‌ها در اروپا، از دیوار عبور می‌کردند اما به مرور و با پیشرفت تیم محبوب خودشان تنش بین هواداران یونیون و هرتا هم آغاز شد. هرتابرلینی‌ها خود را نماینده اصلی شهر برلین و مالک ۱۲ منطقه از این شهر می‌دانند. در طرف مقابل هم هواداران یونیون بیشتر متعلق به شهر همسایه کوپنیک هستند و به طبقه کارگر جامعه تعلق دارند. یونیونی‌ها البته آن‌قدر تیم‌شان را دوست دارند که در سال ۲۰۰۸ کمک کردند تا جواز این تیم باطل نشود، استادیوم خانگی بازسازی شود و حتی با فروختن خون به بیمارستان‌ها، برای تیم محبوشان پول جمع کردند.
۷۹ روز پس از فروریختن دوار برلین در سال ۱۹۹۰، این دو تیم در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف هم رفتند که هرتا این دیدار را برد. اولین دیدار رسمی این دو تیم هم در سال ۲۰۱۰ و در بوندس لیگای ۲ اتفاق اتفاده که با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت.
از مهم‌ترین بازیکنان و افراد جا به جا شده در این دو تیم می‌توان به کارستن هین اشاره کرد که در دو مقطع، از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۲ و از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ بازیکن یونیونی‌ها بوده و بعد مربی این تیم شده، اما در سه مقطع هم سرمربیگری تیم هرتابرلین را بر عهده داشته است مارکو رهمر هم دیگر بازیکنی است که ۷ سال برای قرمزپوشان یعنی یونیون بازی کرده و ۶ سال برای آبی‌ها.

1101