اردلان: تضمین پروتکل بهداشتی مسابقات پلی آف فوتسال چیست؟

اردلان: تضمین پروتکل بهداشتی مسابقات پلی آف فوتسال چیست؟

خبرگزاری فوتبالی- سرمربی تیم فوتسال سایپا گفت: نمی دانم در حالی که مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جهان نداریم چرا باید مرحله پلی آف فوتسال بانوان برگزار و قهرمان معرفی شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال زنان تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد و تیم ها از ۱۷ خردادماه می توانند تمرینات خود را آغاز کنند.
نیلوفر اردلان سرمربی تیم فوتسال سایپا که تیمش در مرحله پلی آف حضور دارد، درباره زمان اعلام شده برای برگزاری مرحله پلی آف گفت: من مخالف برگزاری پلی آف هستم چرا که باید ابتدا هدف مشخص باشد. در حال حاضر نه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و نه جام باشگاه‌های جهان را داریم که حتما بخواهیم قهرمان مسابقات را مشخص کنیم. اگر موضوع اسپانسر است باید بگویم ما اسپانسرها را زمانی از دست دادیم که ورود مدیران باشگاه‌ها و عکاسان مرد را به سالن رقابت ها به خاطر اشتباه یک تیم ممنوع کردیم. آن زمان اسپانسرها را از دست دادیم.

سرمربی تیم فوتسال سایپا ادامه داد: می گویند با رعایت پروتکل های بهداشتی مرحله پلی آف برگزار شود اما چه تضمینی برای پروتکل های بهداشتی وجود دارد؟خوزستان یکی از شهرهای قرمز است همانند تهران. ما باید شرایط بهداشتی را بدانیم. زمانی که ما در مسابقات زنان از نمازخانه به عنوان رختکن استفاده می کنیم چه کسی پروتکل بهداشتی را تضمین می کند؟ باشگاه سایپا همیشه امکانات خوبی برای تیم فراهم کرد و بازیکنان ما در هتل های سه ستاره حضور داشته اند اما برای برگزاری یکی از مسابقات در یکی از شهرها که نمی خواهم نامش را بگویم بازیکنان ما نتوانستند صبحانه و شام بخورند. حالا با کرونا وضعیت چطور خواهد بود؟

وی تاکید کرد: جان زنان با مردان نباید متفاوت باشد. آیا الان تمام باشگاه‌های زنان توانایی گرفتن سی.آی.پی و هتل ها را دارند؟ چه کسی پروتکل های بهداشتی را در تمام شهرها که قرار است مسابقات برگزار شود تضمین می کند؟ تیم سایپا در حال حاضر با نتیجه یک بر صفر از حریف خود عقب است و در فوتبال و فوتسال چیزی قابل پیش بینی نیست. تیم ما به اندازه کافی توانایی دارد. ما تمرینات میدانی که بسیار برایمان حائز اهمیت است به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم داشته باشیم.

اردلان ادامه داد: در بازی نخست باید مقابل ملی حفاری قرار گیریم که این تیم اعلام کرده شرایط برگزاری تمرینات برای خودشان را نیز ندارند. سئوال بزرگ من از مسئولان سازمان لیگ این است که هدف از برگزاری مسابقات پلی آف چیست؟ ما باید برایمان اردوهای تیم ملی در اولویت باشد. اگر در مسابقات پلی آف برای بازیکنان اتفاقی رخ دهد تیم ملی آسیب خواهد دید چرا که شالوده تیم ملی از ۴ تیم حاضر دار پلی آف تشکیل می‌شود. آلمان با  رعایت تمام شرایط چند مصدوم داشته است. نمی دانم در حالی که مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جهان نداریم چرا باید پلی آف برگزار و قهرمان معرفی شود.

سرمربی تیم فوتسال بانوان سایپا افزود: تست کرونا هزینه زیادی دارد آیا تمام باشگاه‌ها می توانند از پس این هزینه ها برآیند؟ باید به ما تضمین دهند که پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود. اینجا پای جان در میان است و جان زنان با مردان هیچ تفاوتی ندارد. آیا تمام پروتکل هایی که قرار است در مسابقات مردان اجرا شود در بخش زنان هم اجرایی می‌شود و باشگاه‌ها این توانایی را دارند؟ بحث پول، ترس و لجبازی مطرح نیست بلکه بحث ما سلامتی و جان بازیکنان است. اینجا تنها جایی است که باید ادعا کنیم که همه چیز باید برابر باشد و زن و مرد فرقی ندارد.

نیلوفر اردلان در پایان گفت: باید هدف از برگزاری مسابقات پلی آف مشخص شود و اینکه چه منطقی پشت برگزاری آن است و اصرار برای برگزاری چیست؟ من به عنوان سرمربی تابع تصمیمات باشگاه سایپا هستم و سپس سازمان لیگ. اینها صحبت ها و نظرات شخصی من درباره برگزاری مسابقات پلی آف بود.

7413