باشگاه سپاهان: آمادگی نسبی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را داریم

باشگاه سپاهان: آمادگی نسبی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را داریم

خبرگزاری فوتبالی- سخنگوی باشگاه سپاهان گفت: ما آمادگی نسبی برای اجرای مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی را داریم و هماهنگی‌ها برای انجام تست کرونا صورت گرفته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی پزشک عضو هیئت مدیره و  سخنگوی باشگاه سپاهان درباره وضعیت این تیم اصفهانی برای شروع تمرینات اظهار کرد: همکاران ما تا ساعت ۱۰ شب در باشگاه منتظر دریافت ابلاغیه دستورالعمل های بهداشتی بودند و  ما براساس مفاد این پروتکل که غیر رسمی اعلام شد آمادگی نسبی  را داریم و هماهنگی‌ها برای انجام تست کرونا صورت گرفته است.  به هر حال علاوه بر  تست PCR  که در پروتکل پیش بینی شده است  ما تست الایزا هم از اعضای تیم می‌گیریم.  

پزشک درباره اینکه فراخوان برای حضور  بازیکنان سپاهان به اصفهان صورت گرفته است، گفت: بازیکنان داخلی ما در اصفهان حضور دارند و بازیکنان خارجی هم فراخوان دادیم و بلیت‌های برگشت برای آن‌ها گرفتیم و ممکن است خارجی‌ها به روز‌های اول تمرین نرسند و با تاخیر وارد اصفهان شوند اما  هماهنگی‌ها صورت گرفت. ضمن اینکه رختکن استاندارد، فاصله گذاری‌ها و تونل ضد عفونی و زمین اختصاصی با حداقل ورود افراد در نظر گرفتیم. جا دارد از عظیمیان مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تشکر کنم که حمایت‌های لازم  را برای اجرای تمهیدات بهداشتی کرده است. به هر حال  هزینه انجام تست‌ها و اجرای کامل شرایط پروتکل بهداشتی  سنگین است  و در بازی‌هایی که مهمان هستیم هر بازیکن باید یک اتاق داشته باشد و این موضوع گران برایم تمام می‌شود و پرواز‌های اختصاصی باید صورت بگیرد که همه این مسائل بدون کمک و حمایت انجام نمی‌شود.  

سخنگوی باشگاه سپاهان درباره اینکه تست کرونا از بازیکنان گرفته می‌شود، گفت: بله ما هماهنگ کرده بودیم که در صورتی دستورالعمل های بهداشتی به دستمان برسد فردا از بازیکنان تست کرونا بگیریم، اما تا ساعت ۱۰ شب ابلاغیه‌ای دریافت نکردیم. به هر حال ما قرار است ۲ تست از بازیکنان بگیریم. شهرداری اصفهان هم در ضد عفونی زمین تمرین کمک کرده است.  

پزشک بیان کرد: بحث نگرانی بابت سلامتی جامعه وجود دارد  و فوت شدگان  بر اثر ویروس کرونا را نمی‌توانیم کتمان کنیم. به هر حال ما ۷۰، ۸۰ نفر اعضای تیم را در این شرایط جمع کنیم  در نهایت ریسک خود را دارد و ما باید کاری کنیم که این ریسک را کمتر کنیم. همچنین خرد جمعی تشخیص داده است که بازی‌ها برگزار شود و باشگاه سپاهان هم تابع قوانین و مقررات است.  

7413