رئیس یوفا: وضعیت غیرعادی است/ ۸۰ درصد لیگ‌ها ادامه می‌یابد

رئیس یوفا: وضعیت غیرعادی است/ ۸۰ درصد لیگ‌ها ادامه می‌یابد

خبرگزاری فوتبالی – رئیس یوفا درباره وضعیت فعلی فوتبال به صحبت پرداخت.
به گزارش خبرگزاری فوتبالی، الکساندر چفرین، رئیس یوفا در گفت و گو با بین اسپرت گفته: این وضعیت غیر عادی است و تظاهر به غیر عادی نبودن آن نخواهیم کرد. سیستم فیرپلی مالی را تطبیق خواهیم داد، چرا که وضعیت برای باشگاه‌ها آسان نیست و وضعیت برای همه یکسان است. برنامه منسجمی برای اتمام فصل اروپا داریم. گمان کنم اغلب لیگ‌ها این فصل به پایان برسند. آنهایی که تمام نشوند تصمیم با خودشان است اما کماکان باید تیم‌های صعود کننده بازی کنند اگر می‌خواهند در رقابت‌های یوفا مشارکت داشته باشند. باید برای تایید تاریخ‌ها منتظر کمیته اجرایی یوفا باشیم اما می‌توانم بگویم که فصل اروپا به پایان خواهد رسید اگر همه چیز در ماه آگوست شبیه به الان باشد.
چفرین در ادامه گفت: همانطور که اکنون به نظر می‌آید، مطمئن هستم می‌توانیم فصل اروپا را تمام کنیم و این به معنای رقابت‌های یوفا است. لیگ‌های ملی مورد جداگانه‌ای است و چگونگی ادامه یافتن را جداگانه تصمیم خواهند گرفت اما همانطور که پیشتر گفتم گمان می‌کنم ۸۰ درصد فصل را به پایان خواهند رساند. برای الان، به نظر می‌رسد تقویم زیاد تاثیری نداشته باشد، مخصوصاً تقویم رقابت‌های یوفا. تقویم بسیار متراکم است و فضای زیادی برای تغییر موارد نداریم و نظر من بر این است که بدون تغییر باقی بماند. اکنون صحبت کردن پیرامون لیگ‌های ملی دشوار است.
چفرین در پایان گفت: برخی می‌گویند به دیرتر شروع کردن می‌اندیشند و برخی بطور عادی آغاز خواهند کرد. هنوز فرصت زیاد است. برای رقابت‌های اروپایی، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان، این دید را داریم که بهتر است همینطور بماند. شاید با یکی دو روز تفاوت، اما در اصل بهتر است، و فکر کنم بدون تغییر باقی بماند.

1101