مدافع ماشین‌سازی: سازمان لیگ برای شروع بازی‌ها باید 2 ماه به تیم‌ها فرصت بدهد

مدافع ماشین‌سازی: سازمان لیگ برای شروع بازی‌ها باید 2 ماه به تیم‌ها فرصت بدهد

خبرگزاری فوتبالی-بازیکن تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: در این شرایط حداقل باید 2 ماه زمان برای آماده‌سازی تیم‌ها در نظر گرفته شود و پس از آن مسابقات آغاز شود.

 به گزارش فوتبالی، مسیح زاهدی با بیان اینکه امکانات باشگاه‌های ایران قابل مقایسه با کشور‌های پیشرفته نیست، اظهار داشت: متولیان امر و تصمیم گیران موضوع پیگیری رقابت‌های لیگ‌برتر قبل از آنکه اجرای این امر در کشورهای دیگر را مصداق قرار دهند، بهتر است قبل از هر اقدام امکانات‌مان را هم با آن کشورها مقایسه کنیم. آیا مانند آنان امکان پیشگیری و مراقبت از بازیکنان و سایر اعضای تیم‌ها را داریم؟

مدافع تیم فوتبال ماشین سازی با اشاره به اینکه حتی در صورت برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران، ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در برگزاری هر بازی درگیر می‌شوند، بیان کرد: بازیکنان تیم‌ها از شهرهای مختلف کشور گرد هم می‌آیند و در رختکن، زمین تمرین، هتل و مسافرت با هواپیما، امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد. حتی اگر یک نفر در این چرخه ناقل باشد، سلامتی بازیکنان، خانواده‌ها و حتی مردم یک منطقه تهدید می‌شود.

زاهدی در مورد برگزاری بازی‌ها به‌صورت فشرده خاطرنشان کرد: درست است که  بازیکنان طی این مدت تمرینات انفرادی داشتند ولی کسب آمادگی مطلوب در گرو برگزاری تمرینات گروهی است و به همین منظور حداقل باید  2 ماه زمان برای آماده‌سازی تیم‌ها در نظر گرفته شود و پس از آن مسابقات آغاز شود.

وی که با رسانه باشگاه ماشین‌سازی صحبت می‌کرد با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی علاوه بر تهدید سلامتی بازیکنان از بابت انتقال بیماری کرونا، موضوع فشار جسمانی و مصدومیت ناشی از برگزاری فشرده مسابقات بدون طی کردن دوره آماده‌سازی نیز مطرح است، افزود: مصدومیت بازیکنان علاوه بر اینکه بر زندگی ورزشی و شخصی آنان تاثیر دارد، به منافع باشگاه‌ها نیز آسیب می‌زند. درصورت مصدومیت هر بازیکن، باشگاه باید برای ادامه مسابقات و فصل آینده جایگزین تامین کند که این امر هزینه‌های زیادی به همراه دارد.

مسیح زاهدی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتخاد تصمیم جامع و سنجیده درخصوص از سرگیری رقابت‌های لیگ‌برتر عنوان کرد: به پایان رساندن لیگ‌ به هر قیمتی درست نیست و باید قبل از اجرای این امر، فواید و ضررهای آتی را نیز در نظر گرفت.  

7655