دستگیری عضو داعش که قصد حمله به مردم در ال کلاسیکو را داشت

دستگیری عضو داعش که قصد حمله به مردم در ال کلاسیکو را داشت

پایگاه خبری فوتبالی - در روز 8 می  یعنی هفته گذشته در بارسلونا مردی با اصالتی مراکشی دستگیر شد که رابطه هایی با نیروهای داعش داشت.

به گزارش فوتبالی، فرد دستگیر شده چهار سال توسط نیروهای پلیس زیر نظر بود اما فعالیت خاصی نمی کرد تا این که در زمان بحران کرونا تصمیم گرفت که با دستور بالادستی های خود در داعش فعالیت هایی نظیر بمب گذاری را آغاز کند.

این مجرم در سالهای اخیر سعی کرده بود که شخصیتی آرام و بی سر و صدا از خودش ارائه بدهد اما منتظر بود تا با دستور بالادستی های خود مشغول به کار شود و اقدامات خرابکارانه را در اسپانیا انجام بدهد.

پلیس فعلا لوازم انفجاری را در خانه این فرد مراکشی پیدا نکرده است اما او اعتراف کرده است که قصد حمله کردن با سلاح سرد به هواداران در حین ال کلاسیکو میان رئال مادرید و بارسلونا در نیوکمپ را داشته است. ال کلاسیکوی نیوکمپ در ابتدا قرار بود که در اوایل آبان ماه برگزار شود اما به خاطر کرونا به اواخر آذر موکول شد و به همین خاطر نقشه های این فرد دستگیر شده مراکشی به هم ریخت.

بازی رفت میان رئال مادرید و بارسلونا در نیوکمپ که به خاطر اعتراض های سیاسی در کاتالونیا به تعویق افتاده بود با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.