۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت هشتم: شفادهنده‌ها

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت هشتم: شفادهنده‌ها

خبرگزاری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فوتبالی، در قسمت هشتم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی یوپ هاینکس، یورگن کلوپ و ماریو زاگالو می‌پردازیم.

۳۲- یوپ هاینکس
او قدرت شفابخشی فوق‌العاده‌ای دارد! در سال ۲۰۱۳ به بایرن افت‌کرده آن روزها آمد و سه‌گانه گرفت. در سال ۲۰۱۷ هم از دوران بازنشستگی‌اش برگشت تا به همراه بایرن مونیخ بازهم قهرمان بوندس‌لیگا شود در سال ۱۹۹۸ هم پس از ۳۲ سال رئال مادرید را قهرمان اروپا کرد.
۲۹ – یورگن کلوپ
شخصیت کاریزماتیک او باعث شده کمتر دانشش به چشم بیاید و تاکتیک‌های بینظیرش مورد تحسین واقع شود. دورتموند و لیورپول را به اوج رساند. هم از لحاظ تاکتیکی و هم از لحاظ بازی گرفتن از بازیکنانی که تا پیش از بازی زیر نظر کلوپ، ستاره به شمار نمی‌رفتند اما حالا مانند مانه در جمع سه بازیکن برتر سال قرار می‌گیرند. کلوپ به همراه دورتموند به فینال لیگ قهرمانان راه یافت اما فینال را به بایرن واگذار کرد. او به همراه لیورپول هم به فینال راه یافت و بازی را به رئال مادرید باخت اما سال بعد از آن با شکست تاتنهام آقای اروپا شد. او حالا در آستانه کسب اولین قهرمانی لیورپول در لیگ از سال ۱۹۹۰ است.
۲۷- ماریو زاگالو
در ۳ قهرمانی اول برزیل در جام جهانی حضور داشت. در دو قهرمانی اول به عنوان بازیکن و در قهرمانی سوم در سال ۷۰ به عنوان سرمربی. پله می‌گفت: «زخم‌‌های به وجود آمده از حذف در جام‌جهانی ۶۶ ما را آزار می‌داد.» و به این ترتیب زاگالو این زخم‌ها را در ورزشگاه آزتکا و در بازی فینال ترمیم کرد. برزیل در راه رسیدن به قهرمانی با ستارگانی چون جرزینهو، توستائو و جرسون ۱۹ بار تور دروازه حریفان را به لرزه درآورد تا کارلوس آلبرتو پریرا لب به تحسین از زاگالو باز ;ند: « همه گل‌ها به خاطر زاگالو زده شد.»

1101