مخترعان اسپری داوری به دنبال حکم حبس چهار ساله برای اینفانتینو

مخترعان اسپری داوری به دنبال حکم حبس چهار ساله برای اینفانتینو

پایگاه خبری فوتبالی - پابلو سیلوا و هاینه آلمانیه، مخترعان نوعی از اسپری هستند که توسط داوران فوتبال برای تعیین فاصله بین کاشته زن و دیوار دفاعی در ضربات ایستگاهی استفاده می شود. حالا این دو نفر از جیانی اینفانتینو رییس فیفا شکایت کرده اند و خواستار حبس چهار ساله وی شده اند.

به گزارش فوتبالی، این دو مخترع مدعی هستند که فیفا بدون اجازه از آنها از این اسپری استفاده کرده است و حق اختراع را به آنها نپرداخته است. این پرونده چهار سال پیش در دادگاهی در برزیل باز شده است و حکم نهایی ان در روزهای آینده صادر خواهد شد.

پابلو سیلوا اطمینان دارد که حکم دادگاه به سود آنها خواهد بود. او و شریکش برای این پرونده، کریستیانو زانین مارتینس را برای وکالت انتخاب کرده اند. آنها امیدوار هستند که بیش از 40 میلیون دلار از فیفا غرامت بگیرند. سیلوا اظهار داشت :" منتظر حکم دادگاه اولیه هستیم. دوست داریم اینفانتینو و همه عاملان سرقت اختراع ما محکوم شوند و جریمه بپردازند."

سیلوا و المانیه مدعی هستند که با بلاتر رییس اسبق فیفا به توافق رسیده بودند تا اسپری خود را با مبلغ 40 میلیون دلار در اختیار فیفا قرار بدهند اما بعد از آن که بسیاری از مسئولان فیفا محروم یا بازداشت شدند، این توافق به هم خورد. سیلوا می گوید:" صبور بوده ایم اما وقتی که دیدیم با وجود محرومیت ، فیفا از اسپری در جام جهانی 2018 استفاده کرد خیلی ناراحت شدیم."

در سال 2017 قاضی برزیلی حکمی علیه فیفا صادر کرده بود که بر اساس آن به ازای هر بازی استفاده از اسپری، باید 15 هزار دلار جریمه پرداخت می شد و اگر قرار به رعایت آن حکم باشد، فیفا باید بیش از 100 میلیون دلار غرامت بپردازد.