نوستالژی/ ایران - سوریه مقدماتی جام جهانی ۱۹۸۸/ بادآورده را باد برد!

نوستالژی/ ایران - سوریه مقدماتی جام جهانی ۱۹۸۸/ بادآورده را باد برد!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران که در مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی با مالدیو، قرقیزستان و سوریه همگروه بود، تا پیش از بازی آخرش مقابل سوریه در تهران، صعودش را قطعی کرده بود. 

به گزارش فوتبالی، برد یک بر صفر در دمشق مقابل سوریه در بازی رفت، باعث شد تا ایران با قدرت به دور بعد صعود کند.

قطعی بودن صعود ایران باعث شد تا محمد مایلی‌کهن سرمربی ایران، گل‌محمدی را به جای پیروانی، داریوش یزدانی را به جای کریم باقری و محسن گروسی را به جای علی دایی بازی دهد.

نیمکت نشینی دایی در این بازی موجب دلخوری این بازیکن شد و علی‌رغم اینکه در دقیقه چهل وارد بازی شد، اما عدم اطاعت او از سرمربی برای گرم کردن باعث کلید خوردن اختلاف بین او و مایلی شد و از همان روز دایی و مایلی کهن دچار چالشی شدند که سالهای سال ادامه داشت.

بازی چهار گل در پی داشت و هر چهار گل در نیمه اول به ثمر رسید. برای ایران رضا شاهرودی با یک شوت زیبا گل اول را زد و گل دوم را منصوریان با ضربه سر روی ارسال کرنر استیلی به ثمر رساند.

اشتباه گل‌محمدی و لیز خوردن او در جلوی دروازه ایران باعث شد تا سوریه گل تساوی را در همان نیمه اول وارد دروازه ایران کند. در نیمه دوم چند موقعیت توسط دایی که بدون تمرکز کافی بازی می‌کرد از دست رفت تا بازی با تساوی خاتمه یابد‌. مرحوم بهرام شفیع گزارشگر آن بازی بود و البته همان روز باد شدیدی در ورزشگاه می وزید. شفیع هر گاه توپی به دلیل باد به بازیکنان می رسید و باد مانع می شد که توپ در مالکیت ایران بماند و به سوری ها می رسید یا به اوت می رفت، زنده یاد شفیع با حالت شوخی می گفت:"حالا باد آورده رو باد می بره!"

 ایستاده از راست: احمدرضاعابدزاده، محمدخاکپور، رضاشاهرودی، یحیی گل‌محمدی، علی‌اکبر استاداسدی و مهدی‌مهدوی‌کیا

نشسته از راست: علیرضا منصوریان، خدادادعزیزی، داریوش یزدانی، حمیداستیلی و محسن گروسى

۷۴۱۳