۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت ششم: ال‌چولو و اتلتیکو مادرید

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت ششم: ال‌چولو و اتلتیکو مادرید

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت ششم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی لوئیس آراگونس، اتو رهاگل، بابی رابسون و دیگو سیمئونه می‌پردازیم.
۴۸- لوئیس آراگونس
او یکی از بهترین نسل‌های تیم ملی اسپانیا را در اختیار داشت و از فرصتش به خوبی استفاده کرد. آراگونس خودش هم روی نیمکت برای آن تیم فوق‌العاده کار کرد تا پس از قهرمانی در یورو ۲۰۰۸ ژاوی درباره او بگوید: آراگونس تاثیرگذارترین فرد در دوران حرفه‌ای من بوده. او به من اعتماد به نفسی فوق‌العاده می‌داد.
۴۷- اتو رهاگل
کایزرسلاترن را به بوندس لیگا برگرداند تا فصل بعد قهرمان این لیگ شود. او یکی بزرگترین شگفتی‌های قرن را با قهرمانی یونان در یورو ۲۰۰۴ رقم زد. او دوبار پرتغال میزبان را تا راه رسیدن به فینال مغلوب کرد تا ارزش کارش بیش از پیش شود. قهرمان در جام حذفی آلمان با دوسلدورف و قهرمانی با وردربرمن در فینال جام برندگان اروپا در سال ۹۲ جزء موفقیت‌های او بوده است.
۴۶- بابی رابسون
بخشی از گفت و گوی او با مجله فورفورتو در سال ۲۰۰۳ در تولد ۷۰ سالگی و آخرین فصل مربیگری‌اش: اخراجم از فولهام در سال ۶۸؟ در حال رانندگی بودم که یک بیلبورد دیدم. روی آن نوشته شده بود رابسون اخراج شد. پیش خودم گفتم من که ۱۵ دقیقه پیش در باشگاه بودم. چه اتفاقی افتاده؟ بسیار عصبانی بودم. بهترین بازیکنی که برای تیمم خریدم؟ رونالدو برای بارسلونا! او سالی بی‌نظیر را در بارسلونا گذراند و همه چشم‌ها به او خیره شده بود. رونالدو یک استعداد جوان بود که به من احترام می‌گذاشت و غم‌انگیز بود که تنها ۸ ماه برای ما بازی کرد.
۴۳- دیگو سیمئونه

وقتی ال چولو در سال ۲۰۱۱ روی نیمکت اتلتیکو مادرید نشست آن‌ها دهم بودند و در سومین مرحله از جام حذفی از بازی‌ها کنار رفته بودند.  ماه می همان سال آن‌ها به اروپا صعود کردند و چنان رابطه قوی بین او باشگاه اتلتیکو شکل گرفته که تصور اتلتیکو مادرید بدون سیمئونه ممکن نیست. او به همراه تیمش دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و در حضور رئال مادرید و بارسلونا قهرمان لالیگا شده است.

1101