تصاویری از سن سیرو جدید؛ ورزشگاه یک میلیارد دلاری شهر میلان

تصاویری از سن سیرو جدید؛ ورزشگاه یک میلیارد دلاری شهر میلان

پایگاه خبری فوتبالی – دو باشگاه آث میلان و اینترمیلان، دو طرح خود برای ورزشگاه سن‌سیرو جدید را که شامل تغییراتی گسترده در محیط اطراف ورزشگاه است را منتشر کردند.
به گزارش فوتبالی، این دو تیم از سال ۱۹۴۷ ورزشگاه سن سیرو را به طور مشترک در اختیار دارند. پیش از آن اینتر در ورزشگاه آره‌نا سیویکا بازی می‌کرد اما تیم آث میلان از آن سال به بعد این ورزشگاه را به شهر میلان واگذار کرد تا هر دو تیم بتوانند در آن بازی کنند. در سال ۲۰۱۵ قرار شد هر دو تیم ورزشگاهی جدید برای خود بسازند.

انتشار طرح‌هایی از سن سیرو جدید؛ ورزشگاه یک میلیارد دلاری شهر میلان


در بیانیه مشترکی که دو باشگاه منتشر کرده ‌اند آمده است: «دو طرح جدید برای ساخت ورزشگاه، محصول گفت و گویی سازنده با شهرداری، مطابق با  ۱۶ شرط ارائه شده توسط شورای شهر در سال ۲۰۱۹ است.  قرار است سازه جدیدی با طراحی پاپولوس یا مانیکا ( دو شرکت مختلف در زمینه طراحی و نقشه‌کشی) با حفظ بخشی از ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا ساخته شود که فضای سبز ۵۶ هزارمتری فعلی را دوبرابر کند و فضایی برای استفاده در ۳۶۵ روز سال فراهم شود. این مرکز تفریحی شامل فعالیت‌های فرهنگی و وزشی در فضای باز و داخل خانه از جمله مسیر پیاده روی، دوچرخه، اسکیت و موزه خواهد بود که به صورت رایگان برای میلانی‌ها و شهروندان ارائه می‌گردد. دو باشگاه اینتر و میلان معتقدند با توجه به نقشه فعلی، بودجه‌ کار یک میلیارد یورو خواهد بود که هزاران شغل جدید ایجاد می‌کند تا آینده شهر میلان و فوتبال ایتالیا شکل گیرد.»

انتشار طرح‌هایی از سن سیرو جدید؛ ورزشگاه یک میلیارد دلاری شهر میلان


ورزشگاه جدید در محوطه پارکینگ ساخته می‌شود که اجازه می‌دهد تا بازی‌ها در زمین اصلی ادامه یابد.

1101