محمدرضا حسینی: حیفِ ال‌کلاسیکویِ ایران که از دست رفت

محمدرضا حسینی: حیفِ ال‌کلاسیکویِ ایران که از دست رفت

پایگاه خبری فوتبالی- محمدرضا حسینی می گوید شاید حتی برگزاری بازی ها، در صورتی که نیمه پر لیوان را نگاه کنیم، با شادی ای که به جامعه تزریق می کند، سبب بهبود شرایط شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، محمدرضا حسینی ستاره تیم فوتبال سپاهان در شروع مصاحبه با ما از شرایط ویژه این روزهای خودش و خانواده اش گفت و اینکه بیشتر روزها را در کنار آنها سپری می کند. او گفت:« بالاخره این شرایطی است که برای همه پیش آمده و ما هم باید صبر کنیم و ببینیم چه می شود.»

 

خودم را که می بینم، بدنم آماده است
او سپس در رابطه با اینکه تمرینات سپاهان چطور پیش می رود، توضیح داد:« ما GPS داریم و به وسیه آنها اطلاعاتمان به کادر فنی می دهیم و آنها با توجه به این اطلاعات، تمرینات ما را برنامه ریزی می کنند. تمرینات خیلی خوبی هستند. هم متنوع هستند و هم به درد این روزهایی که ما در خانه هستیم، می خورد. خودمم را که می بینم، شرایط خوبی دارد با توجه به تمریناتی که داشته ام.»

 

مربیان ما تمرینات خوبی برنامه ریزی کرده اند
سوال بعدی از حسینی در رابطه با رضایتش از شرایط بدنی اش بود که او اینطور حرف هایش را ادامه داد:« من می گویم بدنم خوب است ولی هر کاری بکنیم، بالاخره از شرایط تمرین و بازی دور هستیم و با این شرایط درصد آسیب افزایش پیدا می کند. هر چقدر تمرینات خوب باشد، نمی تواند جای تمرینات منظم در زمین چمن  و تمرینات گروهی را بگیرد. با این حال اینکه چه تمریناتی انتخاب می شود، خیلی مهم است، چه تمریناتی در نظرگرفته شود، تا شرایط بدن حفظ شود. فکر می کنم تمرینات خیلی خوبی داشته ایم و بدن خودم که خوب است.»

 

اگر لیگ شروع شود، خوب است
وینگر راست سپاهان در ادامه با تاکید بر این نکته که شرایط بدنی خوبی دارد، اضافه کرد:« شرایط خوبی دارم و منتظریم تا تصمیم نهایی گرفته شود. البته باید اول اولویت سلامتی جامعه ورزش باشد؛ خبرنگاران، بازیکنان، مربیان و همه. ان شاالله بعد از اینکه این شرایط در نظر گرفته شد، اگر لیگ شروع شود، خیلی خوب است.»

 

خیلی از مردم درآمدشان از فوتبال است
از حسینی در رابطه با دیدگاه خودش در این رابطه پرسیدیم که او اینطور پاسخ داد:« من در جایگاهی نیستم که نظر بدهم ولی اگر بخواهم به عنوان یک فوتبالیست بگویم، دوست دارم مسابقات برگزار شود. بخش از عمده ای سرگرمی مردم با فوتبال پر می شود و خیلی از مردم جامعه هم کارشان و درآمدشان درگیر فوتبال است. من دوست دارم فوتبال شروع شود و لیگ ادامه پیدا کند ولی مهم تر از آن این است که سلامتی همه عوامل مربوط به یک مسابقه فوتبال و خانواده های آنها که در نهایت به جامعه ختم می شود، در نظر گرفته شود. به نظرم اگر شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا باشد، برگزاری مسابقات شادی دوباره ای به جامعه می دهد ولی باید شرایط را در نظر گرفت. کادر درمان در این مدت خیلی زحمت کشیده است و از جانشان مایه گذشته اند. از جان مهم تر چه چیزی. باید تصمیمی گرفته شود که زحمات آنها از بین نرود. اگر بدانند کوچکترین خطری ممکن است جامعه را تهدید کند، احساس می کنم برگزار نشدنش بهتر است ولی با رعایت همه شر ایط اگر برگزار شود، شادی خوبی به جامعه تزریق می کند.»

 

ما بازیکنان تحت فشار هستیم، خبرنگاران و بقیه که جای خودش ...
از حسینی در این رابطه پرسیدیم که شاید چون سپاهان شانسی برای قهرمانی ندارد، نظر او خاتمه لیگ باشد، که او در این رابطه توضیح داد:« ببینید روی خود ما الان واقعا فشار است. در باشگاه سپاهان همه چیز روی حساب و کتاب است. پرداختی ها طبق قرارداد و شرایطی که بود انجام می شود و من هم تشکر می کنم ولی الان چند ماهی است که دریافتی نداشته ایم. البته آقای فتاحی از سرپرست تیم از ما عذرخواهی هم کردند که باشگاه نتوانسته مثل سال های گذشته پرداخت کند و ما هم تشکر می کند. ولی واقعیت این است که آدم برای پولی که دارد، در ابتدای فصل برنامه ریزی می کند و ما خودمان مشکل داریم. وقتی ما مشکل داریم، بقیه هم مشکل دارند. حتما خبرنگاران و کسانی که از انجام یک مسابقه فوتبال درآمد دارند، تحت فشار هستند. واقعیت این نیست. واقعیت این است که قهرمانی ها می چرخد و این چرخه وجود دارد. اصل این است که مردم شاد باشند. قهرمانی درست است که اهمیت دارد و ارزشمند است، ولی موضوع اصلی شادی مردم است که از دیدن یک مسابقه فوتبال ایجاد می شود و در تمام دنیا هم همین است. با این حال اگر قرار باشد، جان کسی در خطر باشد، بهتر است بازی ای برگزار نشود. اگر تیم ما هم همین الان صدر جدول بود، همین را می گفتم. امیدوارم با تمام این شرایط بهترین تصمیم گرفته شود. تصمیمی نگیرند که بعدش پشیمانی باشد و بگویند ای کاش این کار را می کردیم یا نمی کردیم. به نظرم با کار کارشناسی بهترین تصمیم ممکن را گرفت تا کسی جانش تهدید نشود.»

 

 


شاید حتی برگزاری بازی ها به رفع کرونا کمک کند
او سپس با اشاره به حرف های خود ادامه داد:«خیلی ها درآمدشان درگیر فوتبال است؛ حتی توپ جمع کن ها. امیدوارم اگر می شود با رعایت شرایط بازی ها برگزار شود. شاید حتی برگزار شدن لیگ با شادی ای که در جامعه تزریق می کند، کمکی به رفع کرونا باشد و نباید فقط جنبه های منفی را ببینیم. البته باید ببینیم شرایط چطور است و اولویت سلامتی باشد.»

 

 

اینکه می گویند ما اراده بازی نبودیم، درست نیست
سوال بعدی از محمدرضا حسینی در مورد چرایی حضورنیافتن سپاهان در زمین مسابقه و همینطور در رابطه با حکم کمیته استیناف بود و اینکه آیا این حکم را منصفانه می داند یا خیر. او اینطور به این سوال واکنش نشان داد:« ما آماده بودیم برای بازی. از شب قبلش در اردو بودیم. اگر قرار بود بازی برگزار نشود که اردو نمی رفتیم. ما اردو رفتیم. برنامه های تمرینی را منظم برگزار کردیم. ساعت 2 هم در لابی هتل آماده رفتن به ورزشگاه بودیم ولی متاسفانه شرایط مقابل هتل عادی نبود. مردم 3 هزار نفری بودند و شرایط پیچیده بود. اینکه می گفتند ما اراده بازی نداشتیم، درست نیست. واقعا ما آماده بازی بود.»

 

 

در گروه واتس‌آپ؛ کادر فنی به ما پیام داد که آماده باشید
حسینی در مورد حکم کمیته استیناف بیان کرد:« من احساس می کنم اگر بازی را تجدید می کردند برای شور و هیجان لیگ بهتر بود. ما آمادگی کامل را داشتیم و اینکه می گویند آماده نبودیم، صحت ندارد. من در همین حد می توانم صحبت کنم. حتی من می توانم به پیامک کادر فنی اشاره کنم که شب مسابقه در گروه واتس آپی منتشر کرد، اشاره کنم و نوشته بودند که شما به اخبار و حواشی توجه نکنید و آماده بازی باشید. ما به عنوان بازیکن آمادگی کامل داشتیم ولی اینکه چه شرایطی اتفاق افتاد و قانون چه می گوید، اطلاعی ندارم ولی ما تمام کارهایی که باید برای انجام یک مسابقه انجام می دادیم را انجام داده بودیم.»

 

حیف که لیگ بازی ال کلاسیکو را از دست داد
حسینی در ادامه با اشاره به اینکه برگزار نشدن این بازی حیف بوده است، عنوان کرد:« در کل حیف شد. حیف شد، چون یکی از قشنگ ترین بازی های لیگ بود. بعد از دربی تهران که به دلیل حساسیت بالایی ندارد، بازی پرسپولیس و سپاهان مهم ترین بازی لیگ است و به این بازی ال کلاسیکو می گویند. من می گویم هر اتفاقی که افتاد، حیف شد. هم تماشاگران و هم ماها از یک بازی خوب محروم شدند. ماها از بازی در یک بازی بزرگ محروم شدیم و تماشاگران از دیدن یک بازی خوب. این به نظرم خیلی خوب بود.»

 

امیدوارم اگر نتوانستیم قهرمان شویم، هواداران از بازی ما شاد باشند
بازیکن سابق ذوب آهن در پاسخ به این سوال که با توجه به 10 امتیازی که اختلاف افتاده، آیا هنوز هم شانس قهرمانی برای سپاهان متصور هست یا خیر، بیان کرد:« در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست. 9 بازی باقی مانده است. فکر می کنم روی کاغذ شانس داریم و باید تمام تلاشمان را بکنیم. حداقل اینطوری باشد که بگوییم تمام تلاشمان را کردیم و بقیه را بسپاریم به نتایج دیگر. فکر می کنم هنوز شانس قهرمانی داریم. امیدوارم هر اتفاقی می افتد، هواداران سپاهان خوشحال باشند. اگر نتوانستیم قهرمان شویم، از بازی های ما خوشحال باشند و امیدوارم فصل آینده یک قهرمانی تقدیم آنها کنیم.»

 

پدرم کسالت داشت و دیدم کادر درمان روزهای سختی دارند
حرف های پایانی حسینی در مورد کادر پزشکی و زحمات آنها بود. او در این زمینه حرف زد و اینطور حرف هایش را پایان داد:« دوست دارم آخر صحبتم هم تقدیر و تشکر کنم از کادر درمان. ما به قول فوتبالی ها ما یک هیچ که نه، سه هیچ به کادر درمان بدهکاریم. امیدوارم بعد از این شرایط زحماتشان را جبران کنیم و کارهایی که در این مدت کرده اند را جبران کنیم. من خودم پدرم کسالت داشت و در بیمارستان بودم؛ من از نزدیک دیدم که روزهای واقعا سختی را سپری می کنند. امیدوارم همیشه کنار خانواده هایشان شاد باشند؛ سالم باشند و ما هم قدردان زحماتشان باشیم.»

7413