۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت دوم: شگفتی‌ساز لیگ برتر انگلیس

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت دوم: شگفتی‌ساز لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت دوم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی آنتونیو کونته، کلودیو رانیری و سیلویا نید می‌پردازیم.

93 – آنتونیو کونته
او یکی از متناقض‌ترین مربیان تاریخ است که در مصاحبه‌هایش خونسرد ظاهر می‌شود اما کنار زمین مانند جرقه‌های آتش بالا و پایین می‌پرد. کونته در دوران بازی‌اش هم مانند حالا باهوش بود. تیم‌های تحت هدایت او در انگلیس و ایتالیا بر پایه حرکات مدافعان کناری و حرکات تند و تیز توانسته‌اند قهرمان شوند و این مسئله حیرت‌انگیز بودن سبک مربیگری کونته را نشان می‌دهد. پیرلو درباره او می‌گوید: کونته بهترین مربی است که با او کار کرده‌ام. او شما را مجبور می‌کند تا بهترین نمایش‌تان را همیشه در زمین چمن نشان دهید و زمانی که می‌بازید مانند شیطان رفتار می‌کند.
۹۰ – کلودیو رانیری
برخی اوقات یک موفقیت باعث می‌شود تا حرفه شکل بگیرد. این موفقیت برای رانیزی پس از ۳۰ سال حضور در عرصه مربیگری و در سن ۶۴ سالگی با لستر سیتی اتفاق افتاد. او در ۱۷ باشگاه کار کرده اما افتخار مهمش تنها دو جام با فیورنتینا و والنسا بود تا در نهایت یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ را با قهرمانی روباه‌ها در لیگ برتر رقم زد.
کسی تصور نمی‌کرد رانیری که در یک حضور ناموفق در تیم ملی یونان در خانه از جزایر فارو شکست خورده بود با اختلاف ۱۰ امتیاز فاتح لیگ برتر شود اما او جاودانه شد.
جام‌ها داستان ماجراجویی رانیری روی نیمکت‌ها را شرح نمی‌دهند. او در سال ۹۱ و در اواخر دوران پرافتخار ناپولی هدایت این تیم را به عهده گرفت اما با محرومیت مارادونا تنها توانست ان‌ها را به رتبه چهارم برساند و یک سال بعد هم اخراج شود. رانیری دو سال در فیورنتینا مربیگری کرد و توانست قهرمان کوپا ایتالیا شود. دیگر دوران موفق او در والنسیا شکل گرفت که توانست با حذف رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید به قهرمانی در کوپا دل‌ری برسد. او سابقه هدایت چلسی و رساندن آن‌ها به لیگ قهرمانان، مربیگری در رم و کسب نتایج قابل قبول و قهرمانی موناکو در دسته دوم فرانسه را هم در کارنامه‌اش دارد اما قهرمانی با لستر بود که کارنامه او را پر رونق کرد. رانیری هم‌اکنون هدایت سمپدوریا را بر عهده دارد.
81 – سیلویا نید
پرافتخارترین مربی ملی آلمان یواخیم لو نیست و نید توانسته با دو قهرمان در اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی و یک قهرمانی در المپیک به همراه تیم ملی بانوان آلمان در این عرصه رکورددار باشد.