آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو:سعید ملایی می خواهد در دادگاه علیه ایران شهادت دهد

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو:سعید ملایی می خواهد در دادگاه علیه ایران شهادت دهد

پایگاه خبری فوتبالی- دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) در حالی تاریخ جدید رسیدگی به پرونده تعلیق فدراسیون جودوی ایران را مشخص کرده که خبرهای خوبی از آن به گوش نمی رسد. 

به گزارش فوتبالی به نقل از روزنامه شرق، مسئولان این دادگاه با ورود به اتفاقات و تنش های اخیر ایران در منطقه، لوایح جدیدی را برای فدراسیون جودو ارسال کرده اند که ماجرا کلا از شکل ورزشی خود خارج شده و به چالشی سیاسی تبدیل شده است. موضوع به قدری بغرنج شده که حالا تنها دیگر بحث تعلیق فدراسیون جودو مطرح نیست بلکه خطر تعلیق در کمین کل ورزش ایران است. رابطه فدراسیون جودوی ایران با فدراسیون جهانی این رشته زمانی شکراب شد که سعید ملایی، جودوکار سرشناس ایران، در رقابت های قهرمانی جهان جودوی سال گذشته برای چندمین بار مقابل نماینده اسرائیل قرار نگرفت و از مبارزه با او امتناع کرد. ملایی بعد از این مسابقات به آلمان مهاجرت کرد و آنجا خبر داد که دیگر حاضر نیست به ایران برگردد. سعید با این ادعا که مسئولان ورزش ایران او را چندین بار تحت فشار گذاشته اند تا عمدا ببازد و مقابل رقیب اسرائیلی وزن خودش، ساگی موکی، قرار نگیرد درخواست پناهندگی داد. اگرچه مسئولان فدراسیون های جهانی رشته های مختلف مانند کشتی یا کمیته بین المللی المپیک پیش ازاین به سران ورزش ایران بایت عدم تقابل با نماینده های اسرائیل هشدار داده بودند اما همین اظهارات ملایی کافی بود تا رسما این هشدارها و تهدیدها عملی شود. هیئت ایرانی باید ۲۷ شهریور در دادگاه CAS حاضر شود تا دفاعیات خود را برای رفع تعلیق فدراسیون جودو مطرح کند 

به جز سعید ملایی وحید سرلک که پیش از این از تیم ملی رفت و تغییر تابعیت داد، به همراه محمد منصوری، مربی ملایی نیز کسانی هستند که می خواهند بیایند و به نفع فدراسیون جهانی در دادگاه صحبت کنند.

7655