مربی اسبق تیم ملی تنیس روی میز درگذشت

مربی اسبق تیم ملی تنیس روی میز درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی- مربی دلسوز و با اخلاق تنیس روی میز سنندجی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فوتبالی، اقبال لطف الله نسبی پیشکسوت، مربی دلسوز و با اخلاق تنیس روی میز صبح روز 15 اردیبهشت ماه بر اثر سکته قلبی در بیمارستان بعثت شهر سنندج دار فانی را وداع گفت. 

استاد لطف الله نسبی مربی نمونه سنندجی با یک استراتژی و برنامه ریزی درست بیش از 40 سال به ورزش تنیس روی میز ایران و کردستان صادقانه و دلسوزانه خدمت کرد.

هرچند اقبال لطف الله نسبی و یا بقول اهالی این ورزش "آقا اقبال" چند دوره سرمربی تیمهای ملی جوانان و به همراه این تیم مقام های بسیار خوبی کسب کرده است اما به یقین پینگ پنگ ایران نتوانست به نحو شایسته ای از او در سطوح ملی و بین المللی بهره ببرد. 

شاید حضور او در راس تیم ملی بزرگسالان و یا سرمربیگری تیمهای ملی می توانست خدمات نابی را خصوصا در سطوح عالی نصیب پینگ پنگ ایران کند اما افسوس و صد افسوس ... .

اقبال لطف الله نسب یا بقول اهالی پینگ پنگ آقا اقبال را باید تاثیرگذارترین مربی تاریخ تنیس روی میز ایران بنامیم، کسی که در هر چهار بخش بازیکن سازی در پایه، مربیگری در سطوح عالی، مربیگری پیشرفته در حین مسابقه و تسلط و تبحر در ارتقای عوامل روانی استادی ارزنده که با تاکید ویژه بر فاکتورهای پهلوانی و مردانگی در ورزش و خصوصا بعنوان پدری دلسوز و حساس در آینده و زندگی ورزشکارانش تاثیرات بی بدیلی در پینگ پنگ ایران داشت. او از آن دسته مربیان عاشق و کمیابی  بود که نه تنها در تهران حضور نداشته تا بتواند حمایت و توجهات مدیران و رسانه ها را به خود جلب کند، بلکه بدون حمایت و پشتوانه ارگانهای اقتصادی سالها بدون ریالی درآمد از این رشته ورزشی خدمات ارزنده ای را نصیب تنیس روی میز ایران کرده است. 

شاگردان او در سطح اول تیمهای ملی بزرگسالان حضوری پررنگ در میادین جهانی و آسیایی داشته و یا بعضی از آنها در سطوح مربیگری تیم های ملی سالها ادامه دهنده راه او بوده اند. فواد کاسب چهره ارزنده و ماندگار پینگ پنگ کشور، جمیل لطف الله نسبی، بهنام رحمت پناه و میدیا لطف الله نسب را باید از محصولات ناب این مربی بزرگ بدانیم  که اگر به این جمع فرید فرج پوری نفر اول تیم ملی جوانان در اوایل دهه 60 و بسیاری دیگر از قهرمانان ملی و کشوری را اضافه کردیم، کلکسیونی بدون رقیب از طرف این مربی را به نمایش گذاشته ایم. 

پایگاه خبری فوتبالی این ضایعه بزرگ را به خانواده لطف الله نسبی و جامعه بزرگ پینگ پنگ ایران تسلیت عرض می کند.

7655