۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت اول: امپراطور زیرک

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت اول: امپراطور زیرک

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت اول از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی فاتح تریم، ژرارد هولیه و روبرتو مانچینی می‌پردازیم.
9۹ – فاتح تریم
تریم در دوران بازیگری‌اش یک مدافع زیرک بود و در زمان مربیگری‌اش هم تیم‌هایش سبک خاص خود را پیروی می‌کردند و زیرکی داشتند. «امپراطور» در سه مقطع هدایت ترک‌ها را بر عهده گرفت که مهم‌ترین موفقیت برای آن‌ها رساندن به نیمه نهایی یورو ۲۰۰۸ بود. تریم چهار بار هم روی نیمکت گالاتاسرای نشست  که از سال ۹۷ تا ۲۰۰۰ توانست این تیم را به قهرمانی‌های متوالی داخلی و پیروزی در فینال جام یوفا مقابل آرسنال برساند. گئورگی هاجی درباره تریم می‌گوید: او فراتر از حد تصور است و می‌تواند در هر تیمی مربیگری کند.
۹۷ – روبرتو مانچینی
او در بولونیا یک ستاره بود و تمام ضربات ایستگاهی را می‌زد. پنالتی، کرنر یا ضربات آزاد. هر زمان هم که مربی اجازه نمی‌داد قهر می‌کرد. دوران مربی‌‌گری‌اش هم چنین مشکلاتی داشت. او کار مربیگری خود را پس از پایان فوتبال (هنگامی که در لستر به صورت قرضی بازی می‌کرد) از فیورنتینا آغاز کرد. او ۴ بار قهرمان لیگ‌ها شده که مهم‌ترین آن اولین قهرمانی سیتی پس از مدت‌ها بود. مانچینی حالا رکورد طولانی‌ترین بردهای متوالی را برای تیم ملی ایتالیا بر جای گذاشته است.
۹۶ – ژرارد هولیه
خودش در سال ۲۰۱۹ گفته: زمانی که به لیورپول رفتم از این که مردم با آن‌قدر خوب رفتار کردند شگفت‌زده شدم.
مشخص نیست چرا مردم لیورپول باید با کسی که برای آن‌ها سه‌گانه اتحادیه، حذفی و جام یوفا را به ارمغان آورد بدرفتاری کنند هرچند که او نتوانست قرمزپوشان را به قهرمانی در لیگ برساند. هولیه اولین در جریان اولین قهرمانی پاریسن ژرمن در لیگ فرانسه روی نیمکت بود و دومین قهرمانی‌اش در فرانسه را هم با لیون به دست آورد. هولیه البته دوران بسیار بدی روی نیمکت تیم ملی فرانسه داشت.

1101