وزارت بهداشت: تا 7 خرداد تصمیمی برای شروع تمرینات گرفته نخواهد شد

وزارت بهداشت: تا 7 خرداد تصمیمی برای شروع تمرینات گرفته نخواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی- همه چیز درباره شروع دوباره لیگ برتر فوتبال به نظر نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد. تا این لحظه این ستاد هیچ پروتکلی را برای شروع تمرینات یا مسابقات فوتبال به تصویب نرسانده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، کیانوش جهانپور، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به ایران ورزشی گفته است: « در پروتکل آمده که در شرایط فعلی مشاغل یا صنوف کم خطر یا ضروری می‌توانند بازگشایی شوند. من اما ندیدم که من ندیدیم باشگاه‌های حرفه‌ای ورزشی، جزء پروتکل‌هایی باشند که مجوز بازگشایی دارند.»

این موضوع را محسن فرهادی، مسوول تدوین پروتکل‌ها هم تأیید می‌کند. فرهادی که معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم هست گفت: « قرار بر این شد بعد از 7 خرداد بازنگری و کارشناسی شود و تصمیمی درباره آن گرفته شود اما هیچ تصمیمی هنوز گرفته نشده است نه بر ممنوعیت و نه بر راه‌اندازی. تا بعد از ماه مبارک رمضان این اتفاق نخواهد افتاد.»

با این حساب تکلیف برگزاری لیگ فعلاً معلوم است. تا وقتی جلسه بررسی ستاد مبارزه ملی با کرونا برای بررسی این موضوع تشکیل نشده، برگزاری لیگ و تمرینات فوتبال ممنوع است. اگر هم صحبتی از بازگشایی مکان‌های ورزشی به میان می‌آید، مربوط به ورزش‌های تک نفره در فضای باز و مناطق کم خطری است که به اصطلاح مناطق سفید نامیده می‌شوند. 

در جلسه‌ای که بعد 7 خرداد ماه برگزار خواهد شد، قرار است وزارت بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت شبوع کرونا در کشور ارائه دهد و سپس موضوع آغاز تمرینات فوتبال مورد بررسی قرار بگیرد. این بررسی نه به معنای صدور مجوز آغاز لیگ است و نه ممنوعیت آن ولی تا کنون مجوزی برای برگزاری لیگ صادر نشده و این به معنای ممنوعیت آن در شرایط فعلی است.

7413