ابراز آمادگی رپینو برای انتخاب شدن به معاون رییس جمهور آمریکا

ابراز آمادگی رپینو برای انتخاب شدن به معاون رییس جمهور آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی - مگان رپینو ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در سال 2019 توانست جایزه توپ طلا و بهترین بازیکن جهان را کسب کند، در کارهای سیاسی هم فعالیت قابل توجهی دارد.

به گزارش فوتبالی، اخیرا "پابلیک پالیسی پولینگ" سال گذشته یک نظرسنجی انجام داد که در آن 42 درصد مردم آمریکا اعلام کردند که اگر رپینو در انتخابات شرکت کند، به او رای می دهند که بدین ترتیب آرای وی می تواند حتی از دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا هم بیشتر باشد. رپینو که یکی از مخالفان جدی سیاست های ترامپ به شمار می رود سعی کرده در امور سیاسی نیز نقش مهمی داشته باشد.

حالا خبر می رسد که مگان رپینو برای تبدیل شدن به معاون اول نخست وزیر آمریکا ابراز آمادگی کرده است. رپینو در گفتگوی اینستاگرامی خطاب به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری امریکا و اصلی ترین رقیب ترامپ گفته است:" نمی خواهم تو را به مشکل بیاندازم اما فکر می کنم که می توانم هم زمان هم فوتبال بازی کنم و هم معاون رییس جمهور امریکا باشم. اگر نیاز باشد آماده ام تا در گفتگویی حضوری در مورد شرایطم صحبت کنم. من را در لیست خودت قرار بدهد."  از سویی دیگر جیل، همسر جو بایدن که به افتخار رپینو موهایش را به رنگ طلایی در آورده بود گفت که باعث خوشحالی است که این فوتبالیست بخواهد معاون رییس جمهور شود.

این گفتگو درست زمانی انجام شد که قاضی فدرال آمریکا درخواست فوتبالیست های زن برای برابری دستمزدهایشان با فوتبالیست ها  مرد را رد کرد. پس از این اتفاق رپینو در پیامی نوشت:" هرگز از جنگیدن برای برابری دست نمی کشیم." و از سویی بایدن نیز در این باره تویین کرد:"خطاب به تیم فوتبال زنان آمریکا: از این جنگ عقب نکشید. هنوز چیزی تمام نشده است. خطاب به فدراسیون فوتبال آمریکا: باید همین حالا دستمزدها برابر شوند. اگر من رییس جمهور شوم شما می توانید با درآمد جام جهانی هر جایی بروید."