مخالفت قاضی آمریکایی با برابر شدن دستمزد فوتبالیست‌های مرد و زن

مخالفت قاضی آمریکایی با برابر شدن دستمزد فوتبالیست‌های مرد و زن

پایگاه خبری فوتبالی - یک قاضی فدرال در امریکا درخواست بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان در این کشور در مارس 2019 که خواستار برابر شدن درآمدشان با فوتبالیست های مرد بودند را رد کرد. این تصمیم ضربه سنگینی به بازیکنان تیم ملی آمریکاست که سال گذشته قهرمان جام جهانی زنان شدند. آنها از دستمزدهای پایینی که دریافت می کنند، به شدت گلایه کرده بودند.

به گزارش فوتبالی، گری کلاسنر قاضی دادگاه کالیفرنیا اعلام کرد که درخواست برابر شدن دستمزدها در میان فوتبالیست های مرد و زن در امریکا رد شده است. در حقیقت ملی پوشان تیم زنان آمریکا خواستار دریافت مجموعا 66 میلیون یورو شده بودند تا بدین ترتیب درامدشان با فوتبالیست های مرد یکسان شود.

در حقیقت قاضی در حکم خود به این نکته اشاره کرده است که فدراسیون فوتبال آمریکا بین سالهای 2015 تا 2019 مبلغ پاداشی که برای فوتبالیست های زن پرداخته حتی از فوتبالیست های مرد هم بیشتر بوده است. در این بازه فدراسیون فوتبال آمریکا 24 میلیون یورو هزینه کرده یعنی به طور متوسط 220.747 دلار برای هر بازی در حالی که مبلغ پاداش دریافتی به فوتبالیست های مرد 18 میلیون یورو بوده یعنی به طور متوسط 212.639 دلار برای هر نفر.

از سویی فدراسیون فوتبال امریکا در دفاعیه های خود به این نکته اشاره کرده است که مبلغ پاداش پرداختی توسط فیفا به تیم های مردان خیلی بیشتر از تیم زنان است. به طور مثال پاداش تیم ملی آلمان برای قهرمانی جام جهانی 2014 مبلغ 35 میلیون یورو بوده است، پاداش تیم ملی فرانسه برای قهرمانی جام جهانی 2018 نیز 38 میلیون یورو بوده است در حالی که پاداش برای قهرمان های جام جهانی زنان فقط 6 میلیون یوروست.