ناظم‌الشریعه: تعویق جام جهانی فوتسال به سود تیم ملی است

ناظم‌الشریعه: تعویق جام جهانی فوتسال به سود تیم ملی است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: اگر رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال به تعویق بیافتد، به نفع تیم ملی است.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایرنا، «سید محمد ناظم‌الشریعه» روز شنبه در گفت و گویی در مورد احتمال تعویق یکساله رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال، اظهار داشت:‌ روز گذشته شنیدم که جام جهانی به تعویق افتاده و این موضوع در این شرایط به نفع همه تیم‌ها از جمله تیم ما است. کمیته فوتسال باید با برنامه‌ریزی درست و هماهنگ کردن بازی‌های دوستانه باکیفیت از این زمان به دست آمده نهایت استفاده را داشته باشد و اگر اینگونه نباشد تعویق جام جهانی سودی برای ما ندارد.

وی ادامه داد: همچنین کمیته فوتسال باید تلاش خود را داشته باشد تا رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا را به تعویق بیاندازد. سازمان لیگ فوتسال هم فرصت خوبی پیدا می‌کند تا لیگ را به پایان برساند و برنامه لیگ سال آینده را مبتنی بر برنامه اردوهای آماده‌سازی تیم ملی، آماده کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره احتمال برگزاری بازی‌ دوستانه با تیم ملی فرانسه، خاطرنشان کرد: تیم فرانسه یکی از تیم‌های در حال پیشرفت فوتسال اروپا است و اگر با آن‌ها بازی دوستانه برگزار کنیم اتفاق خوبی است. کمیته فوتسال باید با تیم‌های دیگری هم وارد مذاکره شود تا بتوانیم با برگزاری بازی‌های دوستانه با کیفیت، آماده‌سازی بهتری برای مسابقات پیش رو داشته باشیم. 

وی درباره احتمال ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر فوتسال، تصریح کرد: این موضوع منطقی نیست و نیاز به کارشناسی دارد. کیفیت لیگ مهم است و نظر من این است که لیگ برتر ۸ تیم داشته باشد اما با کیفیت برگزار شود. شرایط لیگ برتر ما به گونه‌ای نیست که ۱۶ تیمی شود.

ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا با تعویق جام جهانی فوتسال و برگزاری لیگ برتر، نفرات تیم ملی تغییر می‌کنند یا خیر، گفت: صد در صد؛ اگر بازیکنان بتوانند در لیگ برتر سال آینده عملکرد خوبی داشته باشند و نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کنند، به اردو تیم ملی فوتسال دعوت می‌شوند. همه بازیکنان تیم ملی می‌دانند که باید از نظر فنی بهترین باشند تا در تیم ملی حضور داشته باشند.

7655