نوستالژی/ پنجمين قهرمانى پياپى قرمزها

نوستالژی/ پنجمين قهرمانى پياپى قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی- دهمين دوره جام باشگاههاى تهران از اواسط خرداد ١٣٦٩ و در گرماى جام جهانى ٩٠ ايتاليا با شركت ١٨ تيم آغاز شد، اما بعد از گذشت تنها سه هفته از مسابقات به درخواست على پروين سرمربى وقت تيم ملى بازيها به خاطر اردوى تيم ملى براى بازيهاى آسيايى پكن تعطيل شد و تا آبان ماه بازيها برگزار نشد. 

به گزارش فوتبالی، در واقع حجم اصلى مسابقات در پاييز و زمستان و در زمينهاى نامساعد انجام شد كه ١٤ هفته پايانى به طور فشرده و در عرض ٨٠ روز برگزار شد.

پرسپوليس که همچنان در رسانه ها پیروزی نوشته و اطلاق می شد در اين فصل با چند تغيير گام به مسابقات گذاشت. بازگشت ناصرمحمدخانى بعد از چهار سال از قطر و همچنين بازگشت فرشاد پيوس بعد از يك سال از قطر و خريد نادرمحمدخانى از پيام و سعيد عزيزيان از استقلال مهمترين وروديهاى پرسپوليس مدل ٦٩ بودند. دراين فصل كرمانى مقدم به قطر رفت و بهروز سلطانى با آمدن عزيزيان راهى دارايى شد و عباس كارگر و منوچهر شفقتيان و كاظم سيدعليخانى هم از اين پرسپولیس جدا شدند. 

رقابت شانه به شانه پرسپوليس و استقلال تا هفته آخر هم ادامه داشت كه سرانجام پرسپوليس به خاطر تفاضل گل بهتر براى پنجمين بار پياپى به مقام قهرمانى جام باشگاههاى تهران رسيد. آنها از ١٧ بازى با ١٣ برد و ٤ تساوى و بدون باخت به مقام قهرمانى رسيدند.

همچنين فرشادپيوس براى چهارمين بار آقاى گل جام باشگاههای تهران شد.

4344