کالدرون: بازیکنانم تبانی نکردند؛ مورد مشکوکی ندیدم

کالدرون: بازیکنانم تبانی نکردند؛ مورد مشکوکی ندیدم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی سابق پرسپولیس که زمانی هدایت رئال بتیس را برعهده داشت، علیه حکم سنگین دو بازیکن سابقش به اتهام تبانی واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، فصل 14-2013 برای اوساسونا به شکل بدی به اتمام رسید. اوساسونا تا هفته های پایانی برای بقا در لالیگا امید داشت ولی در نهایت با قرار گرفتن روی پله 18 و یک امتیاز کمتر از آلمریا، به دسته دوم سقوط کرد.

چند ماه پس از سقوط این تیم فاش شد که مدیران وقت باشگاه در هفته های پایانی به چند بازیکن تیم های دیگر رشوه داده اند تا یا باعث شکست تیم شان شوند یا برابر تیم هایی که رقیب اوساسونا در راه بقا بودند، محکم و خوب بازی کنند.

سه بازیکن رئال بتیس در میان آن بازیکنان بودند. باشگاهی که سقوطش قطعی بود ولی سران اوساسونا با پرداخت یک میلیون یورو یورو به ژاوی تورس، آمایا و یوردی فیگراس، آنها را برای ارائه بازی خوب مقابل وایادولید تهییج کردند.

ماه گذشته دادگاه، حکم نهایی را در مورد این سه بازیکن اعلام کرد و بر این اساس یوردی آمایا و ژاوی تورس به یک سال حبس و ممنوعیت از فعالیت های فوتبالی برای دو سال محکوم کرد. هر دو بازیکن قصد فرجام خواهی دارند.

مربی بتیس در مقطع پایانی فصل، گابریل کالدرون بود. سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس که در مصاحبه با نشریه ای بی سی سویا به حکم علیه بازیکنان سابقش واکنش نشان داد:« من همیشه حامی عدالتم و از آن پشتیبانی می کنم. قطعا دادگاه با مدارک و اطلاعات کافی حکم صادر کرده است و نمی دانم که این دو بازیکن درخواست فرجام خواهند داد یا خیر و این به من هم ارتباطی ندارد. اگر اشتباه شده باشد، حکم تصحیح خواهد شد؛ در غیر این صورت باید حکم خود را بپذیرند. آمایا و تورس در آن بازی حضور نداشتند و به دلیل مصدومیت غایب بودند.

وقتی هدایت بتیس را قبول کردم، می دانستم که چالش دشوار و شاید غیرممکنی باشد و سقوط به نظر قطعی می رسید. برایم همه چیز دردناک بود. با این حال برای نجات بتیس، شور و اشتیاق زیادی داشتم و به خودم گفتم که  به بتیس می روم و اگر قرار باشد بمیرم، با بتیس خواهم مرد.

وقتی سقوط قطعی شد، حرف ها و شایعات زیادی مطرح کردند. خطاب به بازیکنانم گفتم که باید از حیثیت باشگاه در بازی های باقیمانده دفاع کنند. شاید نتوانستیم مانع سقوط تیم شویم اما هر کسی انگیزه ای برای پیروزی ندارد، همین جا بگوید. به بازیکنانم گفتم که علی رغم سقوط، باید تا روز آخر با تمام توان بجنگیم و پیروز شویم.»

کالدرون ادامه داد:« هر دو بازیکنی که محکوم شده اند، در برابر وایادولید به میدان نرفتند. من نمی دانم آیا با دیگر بازیکنان در این زمینه صحبت کرده بودند یا خیر ولی به عنوان مربی، چیز مشکوکی احساس نکردم. ما شکست خوردیم چون تیم مقابل بهتر بود نه اینکه یک یا دو بازیکن من عمدا کم کاری کردند.

اگر چیزی حس می کردم، حتما علنی مطرح می کردم. به اعتقاد من، اگر پولی به بازیکن از سوی تیمی دیگر برای پیروز شدن پرداخت می شود، قانونی است. من هرگز از بازیکنی که برای شکست تیمش تلاش می کند، حمایت نمی کنم. پاداش برای پیروز شدن، انگیزه های شخصی را بالاتر می برد و در نهایت، سودش به کل تیم خواهد رسید. پادش برای مساوی کردن یا شکست اما حکایتی دیگر دارد.»

7413