قانون برای معاون سابق وزارت ورزش هم اجرا می‌شود/ سریال برکناری بازنشسته‌های ورزش؛ فصل دوم

قانون برای معاون سابق وزارت ورزش هم اجرا می‌شود/ سریال برکناری بازنشسته‌های ورزش؛ فصل دوم

پایگاه خبری فوتبالی- سال ٩٧ بود که با تأکید سازمان بازرسی بیش از ١٠ تن از روسای فدراسیون‌های ورزشی که بازنشسته بودند و با مجوز دولت به کارشان ادامه می‌دادند، با تصمیم جدید کنار رفتند، حتی این موج فدراسیون‌هایی همچون والیبال و هندبال را هم در برگرفت و برخی از دیگر مدیران در باشگاه‌ها و وزارت ورزش هم از سمت خود کنار رفتند.  

به گزارش فوتبالی به نقل از روزنامه شهروند، حالا بعد از گذشت دو‌سال و در شرایطی که همه فدراسیون‌هایی که روسای خود را به دلیل بازنشستگی از دست دادند، با تصویب یک قانون جدید باز هم فصل جدیدی از سریال برکناری مدیران بازنشسته در ورزش ایران آغاز شده است.

دیروز برخی از رسانه‌ها در خبری مدعی شدند وزیر ورزش حکم بازنشستگی محمدرضا داورزنی (رئیس فدراسیون والیبال)، ناصر پورعلی‌فرد (رئیس فدراسیون بدنسازی) و مسعود سلیمانی (رئیس فدراسیون اسکواش) را تحویل داده و از آنها خواسته در اولین فرصت استعفای خود را اعلام کنند. البته گفته می‌شود نام محمدرضا علیپور (رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی) هم در این فهرست وجود دارد. حتی محمود صیدانلو، رئیس پیشین فدراسیون اتومبیلرانی که حدودا دوماه قبل دوره مدیریتش به پایان رسید، با قانون جدید نمی‌تواند برای دوره جدید کاندیدا شود.

در این میان مطرح‌ترین فرد محمدرضا داورزنی است که حدود پنج‌ماه قبل ریاست فدراسیون والیبال را بعد از دوری دوساله از این فدراسیون برعهده گرفت و مجبور به ترک پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش شد. با اینکه داورزنی اخیرا در مصاحبه‌ای بازنشستگی خود را تکذیب کرده، اما اخبار حکایت از این دارد که وزیر ورزش نتوانسته حتی برای ماندن معاون سابق خود کار خاصی انجام دهد. داورزنی که قرارداد کولاکوویچ را فسخ کرده، این روزها به دنبال انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی است. اگر او کنار برود، والیبال برای چندمین‌سال متوالی بلاتکلیف و بدون رئیس خواهد ماند؛ اتفاقی که بعد از کناررفتن احمد ضیایی به خاطر همین بازنشستگی استارت خورد.

7655