روایتی جالب از برنامه فدراسیون برای میزبانی جام ملتها در سال 2004

روایتی جالب از برنامه فدراسیون برای میزبانی جام ملتها در سال 2004

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه ایران‌ورزشی درباره برنامه فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملتهای آسیا در سال 2027 را برایتان انتخاب کردیم:

  • فدراسیون فوتبال ایران تنها یک بار زمان ریاست محسن صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا، موفق شد به جمع سه کاندیدای نهایی برسد.
  • حسن غفاری، رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در زمان ریاست محسن صفایی‌فراهانی گفته: بعد از اینکه برای میزبانی جام ملت‌های 2004 ما به جمع سه تیم نهایی راه پیدا کردیم، در سال 2000 در لبنان در جلسه‌ای حاضر شدیم که حتی درباره جزئی‌ترین موارد از ما سؤال  شد. خوب یادم هست که اسدتقی، یکی از نایب‌رئیس‌های ای‌اف‌سی، گفت که چند ماه قبل برای بازی تیم ملی ایران در پلی‌آف‌ جام جهانی به کشور ما سفر کرده بود. او می‌گفت هتل‌های شما چطور 5 ستاره هستند که موکت‌های هتل‌های‌تان از پیش از انقلاب تغییر نکرده‌اند؟ من هم در پاسخ گفتم تعداد ستاره و کیفیت هتل‌ها براساس استانداردهای بین‌المللی تأیید می‌شود.  
  • به گفته غفاری در حال حاضر شانس ایران برای کسب این میزبانی زیر صفر است. چون برای این میزبانی هیچ شاخصه‌ای نداریم. نور ورزشگاه آزادی ما از مینیمم تعیین شده از سوی ای‌اف‌سی هم کمتر است. همین جا ما رد می‌شویم. شاید بهتر بود ما در ابتدا میزبانی فینال رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا را تجربه کنیم و به مرور نواقص را برطرف کنیم تا پله پله برای کسب میزبانی‌های بزرگ‌تر آماده شویم. آیا شما تا دیپلم نگرفته باشید، اجازه ورود به دانشگاه را پیدا می‌کنید؟ مراحل میزبانی هم درست به همین ترتیب است. وقتی ما هنوز فینال رقابت‌های نوجوانان آسیا را نتوانسته‌ایم برگزار کنیم، چطور می‌خواهیم میزبان جام‌ ملت‌های آسیا باشیم؟


    1984