دلخوری فیفا از بسته شدن پرونده رشوه دادن آلمان برای میزبانی جام جهانی 2006

دلخوری فیفا از بسته شدن پرونده رشوه دادن آلمان برای میزبانی جام جهانی 2006

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا از این بابت که به پرونده تخلفات آلمان در گرفتن میزبانی جام جهانی 2006 رسیدگی نشده ابراز دلخوری کرد و اعلام کرد که کمیته اخلاق فیفا همچنان این پرونده را در دست بررسی خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، کمیته اخلاق فیفا در بیانیه ای نوشته است:"برای فیفا این پرونده بسته نشده است. نمی توانیم بپذیریم که بدون هیچ دلیل موجهی 10 میلیون فرانک سوییس به حساب های فیفا واریز شده باشد. درست است که سالها از این ماجرا گذاشته است و متعلق به دوره قبلی فیفا است اما کمیته اخلاق فیفا به صورت مستقل این پرونده و پرونده های مشابه را مورد بررسی خواهد داشت."

در این بیانیه به این نکته اشاره شده است که عدم بررسی پرونده در دادگاه و بسته شدن آن بدون هیچ توجیهی به هیچ وجه برای فوتبال و مدیریت ورزشی قابل پذیرش نیست چرا که باید روشن شود که ده میلیون فرانک سوییس تحت چه عنوانی به حساب های فیفا واریز شده است و افرادی که مرتکب جرم و تخلف می شوند باید با تنبیه مواجه شوند.

در سپتامبر 2016 وزارت کشور سوییس اعلام کرده بود که پرونده تخلف فدراسیون فوتبال آلمان در مورد احتمال رشوه دادن برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2006 را باز کرده است که گفته می شد فرانس بکن بائر به عنوان رییس کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی از متخلفان اصلی بوده است.المان در سال 2000 توانست در رقابتی نزدیک و با 12 رای در مقابل 11 رای، آفریقای جنوبی را شکست بدهد و میزبانی جام جهانی 2006 را به دست بیاورد.