لیگ فوتبال فرانسه در آستانه لغو قرار گرفت

لیگ فوتبال فرانسه در آستانه لغو قرار گرفت

پایگاه خبری فوتبالی - رادیو مونته کارلو گزارش داده است که دولت فرانسه در نظر دارد که تا ساعات آینده به علت شیوع ویروس کرونا، مسابقات فوتبال در این کشور را تا ماه آگوست (مرداد) لغو کند و بدین ترتیب این فصل را باید تمام شده دانست.

به گزارش فوتبالی، با توجه به نیمه تمام ماندن مسابقات، فدراسیون و سازمان لیگ به احتمال فراوان هفته آینده تشکیل جلسه خواهند داد تا در مورد تکلیف تیم های صعودکننده، سقوط کننده و سهمیه های اروپایی برای فصل آینده تصمیم گیری شود.

در ابتدا سازمان لیگ فرانسه اعلام کرده بود که تمرینات از روز 22 اردیبهشت از سر گرفته می شود اما به نظر می رسد که دولت فرانسه با این تصمیم کاملا مخالف است. ادوارد فیلیپه نخست  وزیر فرانسه مجوز شروع دوباره فوتبال را صادر نکرده است و به نظر می رسد که فوتبالدوستان فرانسوی حداقل چند ماه دیگر باید منتظر باشند.

بدین ترتیب بر خلاف انتظارات لیگ فرانسه از روز 27 اردیبهشت از سر گرفته نمی شود و باید منتظر شروع دوباره مسابقات از مردادها باشیم. در حقیقت لیگ فرانسه امیدوار بود که این فصل تا مرداد تمام شود اما بعید است که این اتفاق رخ بدهد.

در صورتی که لیگ فرانسه نیز مثل لیگ هلند لغو شود، تاثیرات ویران کننده ای ای از نظر فوتبالی و اقتصادی به باشگاه ها وارد خواهد شد.