هادی مهدوی‌کیا: برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بهتر از برگزار نکردن آن است

هادی مهدوی‌کیا: برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بهتر از برگزار نکردن آن است

پایگاه خبری فوتبالی- مربی آکادمی کیا گفت: فوتبال یک بازی تیمی است و تنها تکنیک نمی‌تواند یک بازیکن را به ستاره موفق تبدیل کند.

به گزارش فوتبالی به نقل از برنا، هادی مهدوی‌کیا، هافبک پیشین پرسپولیس درباره ادامه رقابت‌های لیگ برتر گفت: باید ببینیم مسئولان بهداشتی در این باره چه نظری دارند و چه زمانی را برای آغاز فعالیت های ورزشی مشخص می کنند.

مربی و مدیر آکادمی کیا درباره آخرین وضعیت این آکادمی و اینکه آنها چگونه تمرینات شاگردان خود را بررسی می‌کنند و آیا اصلا شاگردان آنها تمرین انجام می دهند یا خیر اظهار کرد: پیش از عید که تمرینات به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد ما به بازیکنان برنامه های مختلفی را دادیم و آنها موظف هستند که هر روز آنها را انجام دهند و ویدیوی آن را ارسال و ما نیز در آکادمی تمرینات تمامی بازیکنان را چک می کنیم. البته در این میان تمرینات ملی پوشان متفاوت است و ما به آنها اعلام کردیم ابتدا اولویت تمریناتی است که مربیان تیم‌های ملی به آنها می‌دهند. به هر حال باید آنها از حالا بدانند که اولویت همواره تیم ملی است.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره برگزاری ادامه رقابت های لیگ برتر  فوتبال بدون تماشاگر خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بهتر از برگزار نکردن آن است. البته این موضوع در کشورهای اروپایی که از بلیت فروشی درآمد زیادی دارند شاید بیشتر به چشم بیاید و به روی درآمد باشگاه نیز تاثیرگذار باشد، به هر حال نبود تماشاگر روی کیفیت تاثیرگذار است.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سوال که به نظر شما پرسپولیس می‌تواند برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود، گفت: پرسپولیس اگر دچار حاشیه های بیرون زمین  نشود و بازیکنان و کادر فنی بتوانند با تمرکز کافی تمرین کنند، قطعا می‌تواند با اقتدار قهرمان لیگ برتر شود.

هافبک سابق پرسپولیس در پاسخ به سوال دیگری پیرامون حاشیه هایی که برای آرات پیش آمده و آیا این فوتبالیست در آکادمی کیا تست داده یا خیر، گفت: این فوتبالیست در آکادمی کیا تست نداده اما ما همواره برای تمام بچه های ایران یک شانس قائل هستیم که یک بار بتوانند بیایند و تست بدهند. البته در فضای مجازی بسیاری  هستند که تکنیک فردی بالایی دارند اما فوتبال یک ورزش گروهی است و آنها باید توان کار گروهی را داشته باشند. بارها شده برخی از بچه‌ها که در فضای مجازی توانسته بودند شهرت کسب کنند وقتی به آکادمی برای تست دادن به همراه پدر مادرهایشان آمده بودند متوجه فاصله خود با نخبگان آکادمی شدند. البته بنده نمی‌خواهم درباره شخص خاصی صحبت کنم یا نتیجه گیری انجام بدهم اما  واقعیت این است که فوتبال یک بازی تیمی است و تنها تکنیک نمی‌تواند یک بازیکن را به ستاره موفق تبدیل کند.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی در آکادمی آنها قوانینی دارد، گفت: ما قوانین مختلفی برای استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی داریم که روی دیوارها نصب است.  بازیکنان ما حق ندارند به هیچ وجه با موبایل به تمرین بیایند و اگر هر فردی  با موبایل یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از تمرین دیده شود کاپیتان و مربیان موظف هستند گزارش کنند و این فرد جریمه خواهد شد. ضمن اینکه حضور در فضای مجازی از ساعت 10 شب به بعد نیز جریمه های سنگینی دارد و البته داشتن تلفن همراه نیز منوط به اجازه والدین است. این قوانین فقط مربوط به آکادمی ما نیست و همه آکادمی‌های معتبر و به روز دنیا با چنین قوانینی بازیکنان خود را پرورش می‌دهند.

7655