استویچکوف: نمی‌دانم چه کسی گفت مورینیو یک مترجم ساده است

استویچکوف: نمی‌دانم چه کسی گفت مورینیو یک مترجم ساده است

پایگاه خبری وفتبالی - رابی بابسون در سال 1996 هدایت بارسلونا را به عهده گرفت. ژوزه مورینیوی جوان و در آن زمان ناشناخته او را همراهی می کرد. مربی انگلیسی فقط یک سال در نیوکمپ دوام آورد اما مورینیو توانست در کادر فنی مربی بعنی یعنی لوییز فن خال جای بگیرد. اما وقتی مورینیو به بارسلونا ملحق شد، همه در ابتدا گفتند که او فقط یک مترجم ساده است در حالی که مربی 33 ساله در آن زمان نقش آنالیزور را در کادر فنی داشت و هر روز بیشتر ثابت می کرد که آماده جهش بزرگ در عرصه مربیگری است.

به گزارش فوتبالی، هریستو استویچکوف بازیکن بلغارستانی اسبق بارسلونا اخیرا با نشریه پرتغالی رکورد مصاحبه کرده است. وی در مورد نقش مورینیو در نیوکمپ می گوید:" نمی دانم چه کسی این شایعه را ایجاد کرد که مورینیو یک مترجم ساده است اما این یک اشتباه بود. او درون زمین کار می کرد و از همه چیز اطلاع داشت. مربی و دوست بزرگی برای ما بود."

مورینیو تا سال 2000 در بارسلونا ماند و در نهایت قراردادش فسخ شد. در آن زمان استادش بابی رابسون به او پیشنهاد داد که روی نیمکت نیوکاسل در کنارش باشد اما این پیشنهاد را رد کرد. اولین چالش سرمربیگری ژوزه در بنفیکا بود و بعد از آن در تیم های اینتر و پورتو توانست قهرمان اروپا شود و تا کنون 28 جام برده و در حال حاضر هدایت تاتنهام را به عهده دارد.