بحث روز: آیا فن‌دایک به سطح پائولو مالدینی رسیده است؟

بحث روز: آیا فن‌دایک به سطح پائولو مالدینی رسیده است؟

پایگاه خبری فوتبالی – در فضای مجازی بین فوتبال‌دوستان بحث جدیدی شکل گرفته: آیا فن‌دایک در حد مالدینی بازی می‌کند؟
به گزارش فوتبالی، ویرجیل فن‌دایک در حال حاضر بهترین مدافع لیگ برتر است و نفرات دیگر با فاصله از  او در رده بندی برترین‌ها قرار می‌گیرد اما به تازگی در فضای مجازی بحثی بین کاربران پیش امده که آیا ویرجیل فن‌دایک با پائولو مالدینی قابل مقایسه است و می‌تواند به افتخارات مدافع افسانه‌ای تیم میلان برسد یا خیر. فن‌دایک البته اظهارنظری در این رابطه نداشته اما بحث در این رابطه در فضای مجازی داغ است.
مالدینی تا سن ۲۷ سالگی (سن فعلی فن‌دایک) افتخارات زیادی چون قهرمانی‌های چندباره داخلی و قاره‌ای کسب کرده بود و ۳۴ سال پیش زمانی که تنها ۱۶ سال داشت مقابل اودینزه بازی کرد و از ان به بعد ۲۶ جام به همراه میلان بالای سر برد. مسئله‌ای که مخالفان مقایسه فن‌دایک و مالدینی به آن اشاره می‌کنند که فن‌دایک هنوز به افتخارات مالدینی نزدیک نشده است. برخی هم اعتقاد دارند شرح وظایف بازیکنان تغییر کرده و نباید این دو را با هم مقایسه کرد.

مالدینی پیشتر در گفت و گو با فوتبال پلنت درباره تغییرات ایجاد شده در پست‌ها گفته: مدافعان مرکزی هستند که بازی را آغاز می‌کنند. این روزها البته آن‌ها بیشتر با توپ کار میکنند و بازی از دروازه‌بان هم آغاز می‌شود. ۲۰ سال پیش تنها مدافعان بازی را آغاز می‌کردند و تعداد کمی از آن‌ها اعتماد به نفس کار با توپ را داشتند. چیزی که من را آزار می‌دهد ترک برخی ویژگی‌های یک مدافع کلاسیک مانند یارگیری من تو من است، مخصوصا در تیم‌های سطح بالا.

1101