داور فینال جام جهانی 1990: مارادونا قبل از شروع بازی باید اخراج می‌شد

داور فینال جام جهانی 1990: مارادونا قبل از شروع بازی باید اخراج می‌شد

پایگاه خبری فوتبالی - آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی 1990 در ورزشگاه المپیک رم به مصاف هم رفتند.

به گزارش فوتبالی،  آلبی سیلسته توانست میزبان را در سائوپائول حذف کند و مارادونا در شهری که سالها در آن بازی کرده بود به فردی منفور تبدیل شد. در بازی فینال، ایتالیایی ها از زمان خواندن سرود ملی شروع به هو کردن مارادونا کردند. مارادونا نیز به آنها توهین کرد. حالا ادوگاردو کودسال داور بازی در مورد آن ماجرا صحبت کرد. این داور بیان کرد:" مارادونا باید به علت توهین کردن در زمان خواندن سرود اخراج می شد اما سعی کردم شرایط را مدیریت کنم. مارادونا در آن بازی روی صحنه ای دیگر به سمت من آمد و گفت که در حال سرقت هستم و فیفا از من خواسته علیه تیمشان سوت بزنم و در ان زمان هم می توانستم اخراجش کنم."

کودسال در ادامه بیان کرد:" دیدم که مارادونا کاری درون زمین انجام می دهد که لایق احترام و تمجید است. می دیدم که چطور پایش را حرکت می دهد. به عنوان بازیکن بهترین بود اما بیرون از زمین شخصیت ناخوشایندی داشت. یکی از بدترین شخصیت هایی داشت که در عمرم دیده ام."

وی در مورد سوت زدن پنالتی سنسینی روی فولر در آن بازی عنوان کرد:" پنالتی سنسینی جای بحثی باقی نگذاشت. دو نکته وجود داشت. اول این که طوری فولر را مهار کرده بود که غیرممکن بود که بدون خطا روی پای راست وی از زمین خارج شود. بعد از آن دستش را هم دور کمر بازیکن حریف حلقه کرده بود. "