مروری بر یک تیم پرستاره در سری‌آ؛ با حضور گواردیولا و باجو

مروری بر یک تیم پرستاره در سری‌آ؛ با حضور گواردیولا و باجو

پایگاه خبری فوتبالی – تیم برشا در اوایل قرن جدید یکی از پرستاره‌ترین تیم‌ها بوده است.
به گزارش فوتبالی، در اوایل قرن بیست و یکم، فوتبال ایتالیا در اوج قرار داشت و باشگاه‌های حاضر در سری‌آ با خرید ستارگان، یکی از طلایی‌ترین دوران این لیگ را ساخته بودند.
یکی از جذاب‌ترین تیم‌ها در آن دوران برشا بود. تیمی که هیچ‌گاه در سطح اول فوتبال ایتالیا افتخاری کسب نکرد اما دو سال پس از ورودش به سری‌آ در اواخر دهه نود، با خرید روبرتو باجو و پپ گواردیولا به یکی از تیم‌های هیچان انگیز ایتالیا تبدیل شد. آن‌ها لوکا تونی جوان را هم با مبلغ ۵ میلیون یورو از ویچنزا خریدند تا به تیمی زهردار در خط حمله تبدیل شوند. آندرا پیرلو هم در آن سال به طور قرضی از اینتر به برشا پیوسته بود.
آندرس یلانا، بازیکن سابق برشا به مارکا در این رابطه گفته: حضور آن ستارگان، زندگی روزمره ما را هم تغییر داد. ناگهان تعداد خبرنگارانی که در تمرین ما حضور پیدا می‌کردند از ۲ یا ۳ نفر به ۴۰ یا ۵۰ نفر رسید. حضور دو ستاره مثل باجو و گواردیولا امری عادی برای برشا به شمار نمی‌آمد. پپ با ما مثل یک دوست رفتار می‌کرد. عاشق حرف زدن درباره فوتبال بود. او شما را با عقاید تاکتیکی‌اش شگفت زده می‌کرد. باجو اما بیشتر در زمین مشغول بود و به تیم کمک می‌کرد. مانند مسی بود.
یلانا درباره لوکا تونی گفته: خرید او مثل قمار بود. آینده درخشانی داشت اما مدیر را متقاعد کرد تا او را بخرند. تونی اندکی با بقیه ناهماهنگ بود اما با روحیه خوب دوران جوانی‌اش در رختکن ما را خوشحال می‌کرد. پیرلو هم در آن دوران حضور داشت. او تایمینگ را رعایت نمی‌کرد و بیش از حد دریبل می‌کرد. پیرلو تکنیک خوبی داشت.

1101