تبانی در لالیگا؛ مدیران و بازیکنان محکوم شدند

تبانی در لالیگا؛ مدیران و بازیکنان محکوم شدند

پایگاه خبری فوتبالی – دو بازیکن تیم‌های لالیگایی و چند مدیر در میان کسانی هستند که درمسئله تبانی در اسپانیا شرکت داشته‌اند.
به گزارش فوتبالی، برای اولین بار تعدادی از بازیکنان لالیگای اسپانیا به دلیل دست داشتن در مسئله تبانی به زندان می‌افتند. بر اساس شواهد و پرونده‌های به وجود آمده، ۵ مدیری که سابقه حضور در اوساسونا را داشته‌اند، به همراه  ۲ بازیکن سابق رئال بتیس گناهکار شناخته شده‌ و به حبس محکوم شده‌اند.
ویزکی، مدیر اجرایی سابق اوساسونا که اتهاماتی چون اختلاس و فساد در ورزش را در کارنامه خود می‌بینید  با ۸ سال و ۸ ماه زندان در این میان سنگین ترین حکم را از آن خود کرده و دو بازیکن سابق تیم‌ بتیس، ژاویر تورس و آمایا هم با توجه به اتهاماتی چون فساد ورزشی به یک سال حبس محکوم شده‌اند.
دیگر محکومان، میگوئل آرخانو، خوان پاسکوال و خسوس پرالتا از اوساسونا هستند که در جریان تبانی مسابقات دست داشته‌اند و محکوم شده‌اند. کریستی والنسیا و آلبرت نولا هم  به دلیل  جعل سند به ۹ ماه محرومیت در زندان محکوم شده‌اند. گفتنی است هنوز مسئولیت مربوطه اظهارنظری درباره این محکومیت‌ها انجام نداده‌اند.
خاویر تباس، رئیس لالیگا در این زمینه گفته: لالیگا بابت این تصمیمات خوشحال است. نه به دلیل محکومیت‌ها، بلکه به دلیل مبارزه با فساد در فوتبال.

1101