عکس‌نوشت؛ اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا با حضور رئال مادرید و رِم

عکس‌نوشت؛ اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا با حضور رئال مادرید و رِم

پایگاه خبری فوتبالی – رئال مادرید در اولین دوره لیگ قهرمانان مقابل رِم فرانسه برنده شد و به قهرمانی رسید. لیگ قهرمانانی‌ که سال‌ها بعد یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی شناخته شد.
به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان اروپا که یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های فوتبالی در دنیا است بیش از ۶۰ سال قدمت دارد. در اولین دوره از این رقابت‌ها که با نام جام باشگاه‌های اروپا شناخته می‌شد ۱۶ تیم در فصل فوتبالی ۵۶-۱۹۵۵ به رقابت با یکدیگر پرداختند. ۲۹ بازی انجام شد و ۱۲۷ بار تورهای دروازه لرزید تا میانگین گل خارق‌العاده ۴.۳ گل در هر بازی ثبت شود.
این دوره به صورت حذفی برگزار شد و رئال توانست با پیروزی بر سروت سوئیس، پارتیزان بلگراد و میلان ایتالیا به فینال برسد و تیم رِم فرانسه هم با برد مقابل آرهوس دانمارک، لوبوگو مجارستان و هیبرنیان اسکاتلند در دیدار فینال و در پاریس در انتظار رئال مادرید نشست.
در بازی فینال همان‌گونه که مشاهده می‌کنید رئال با لباس‌های سفید و رم با لباس‌هایی قرمز رنگ در زمین حاضر شدند. تصویر کاپیتان‌های دو تیم، میگوئل مانوز از رئال مادرید و روبرت یانکوت از تیم رِم واضح است.
رِم د ابتدا با دو گل لبلوند و تمپلین در دقایق ۶ و ۱۰ از حریف پیش افتاده اما رئال کار را به گل‌های دی‌استفانو در دقیقه ۱۴ و ریال در دقیه ۳۰ به تساوی کشاند. در ادامه هیدالگو گل سوم رِم را به ثمر رساند اما مارکیتوس و ریال با دو گل خود برد رئال با نتیجه ۴-۳ را تضمین کردند تا رئالی‌ها پیش چشمان ۳۸ هزار تماشاگر ورزشگاه پارک د پرنس جشن قهرمانی گرفتند.

1101