شاکری: کسی قبول نمی کند پرسپولیس قهرمان اعلام شود / با گل‌گهر تمدید نکردم

شاکری: کسی قبول نمی کند پرسپولیس قهرمان اعلام شود / با گل‌گهر تمدید نکردم

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم تیم فوتبال گل‌گهر گفت: به صورت قرضی در سیرجان هستم و با شهرخودرو قرارداد سه ساله دارم.

به گزارش فوتبالی به نقل از فارس، یونس شاکری در گفت‌وگویی، در مورد تعطیلی فوتبال در ایام کرونا، اظهار داشت: وقتی ورزش نیست روح هم در بدن نیست. فکر نمی‌کردم دلم تا این حد برای فوتبال تنگ شود.

شاکری ادامه داد: به خودم می گفتم اگر روزی فوتبال را کنار بگذارم دیگر دور و بر آن هم نمی‌روم ولی الان دو ماه است که بازی نمی‌کنم، انگار چیزی کم دارم. امیدوارم این قضیه هرچه زودتر و با خیر و خوشی تمام شود. واقعا سخت است. شرایط طوری شده که دلم حتی برای دست دادن و روبوسی کردن هم تنگ شده است.

مهاجم گل‌گهر در مورد تمرینات انفرادی که انجام می‌دهد، عنوان کرد: در نیشابور هستم و در باشگاه یکی از دوستانم،  تمرینات هوازی را زیر نظر مربی بوکس و تمرینات بدنسازی را هم زیر نظر یکی دیگر از دوستانم انجام می دهم. واقعا خسته شده‌ام. دو ماه است هر روز صبح و بعد از ظهر و تنها تمرین می کنم. وقتی هیچ کس نیست، شرایط کسل کننده و خسته کننده می‌شود. زمان شروع بازی‌ها مشخص نیست و بلاتکلیف هستیم. امیدوارم این اوضاع هرچه زودتر درست شود.

وی در مورد اینکه فکر می‌کند این بلاتکلیفی چه زمانی تمام می‌شود، گفت: فعلا به ما گفتند پانزدهم به تهران بیاید و سر تمرین باشید. اما چهارمین بار است که زمانی را برای شروع تمرینات اعلام می‌کنند. شروع کار را عقب می‌اندازند، می‌گویند مشکل داریم. وزارت ورزش می‌گوید برگزار کنیم، از آن طرف ستاد مقابله با کرونا می گوید نه برگزار نکنیم.

شاکری در مورد اینکه عده‌ای معتقدند بازیکنان برای ادامه بازی‌های لیگ انگیزه ندارند، عنوان کرد: شاید الان که دو ماه است همه چیز تعطیل بوده بازیکنان خدایی نکرده دچار مصدومیت شوند. بازی‌ها هم ظاهرا قرار است چهار-پنج روز یکبار انجام شوند. این سخت است که شما در حدود 15روز بدنتان را آماده کنید و بعد از آن هم چهار روز چهار روز بازی کنید. اتفاق است، یک بار می‌افتد و حتی ممکن است سال بعد را از دست بدهید. ان شاالله هر کاری می‌کنند اصولی و طوری باشد که به کسی صدمه ای وارد نشود.

وی در مورد احتمال عدم برگزاری ادامه لیگ، اظهار داشت: خیلی‌ها قبول نمی‌کنند و می‌گویند ما می توانیم در بازی‌های باقی مانده خودمان را برسانیم. حالا پرسپولیس به خاطر فاصله‌ای که دارد، قضیه‌اش جدا است اما تیم‌های دیگر بالای جدول اختلاف کمی دارند و فکر نکنم چنین چیزی را قبول کنند. از طرفی بحث تیم‌های سقوط کننده و یا صعود کننده هم وجود دارد. من خودم دوست دارم ادامه مسابقات برگزار شود.

شاکری در مورد اینکه بحث قطع لیگ نوزدهم و اعلام قهرمانی پرسپولیس هم مطرح است، گفت: شاید هیچ کس قبول نکند پرسپولیس قهرمان اعلام شود. بهترین کاری که می‌توانند انجام بدهند تا هیچ کس از این لحاظ ضربه نخورد، این است که بازی‌ها را برگزار کنند. تیم‌های لیگ یکی که آن طرف زحمت کشیده اند هم به صعود امید دارند. آن‌ها هم خرج و هزینه کرده‌اند تابه لیگ برتر بیایند. آن‌ها هم فکر نکنم قبول کنند.

شاکری در پاسخ به این سوال که آیا قراردادش را با باشگاه گل‌گهر تمدید کرده، گفت: نه، من سه سال دیگر با شهرخودرو قرارداد دارم. ‌نمی‌دانم چطور می‌گویند تمدید کردم که خودم خبر ندارم. بازیکنان دیگر را نمی‌دانم. من قرضی آمده‌ام. قراردادم با شهر خودرو 4ساله بود. نیم‌فصل به اینجا آمدم و سه سال دیگر با آن‌ها قرارداد دارم. قرارداد قرضی من با گل‌گهر هم تا آخر این فصل اعتبار دارد. یعنی اگر ادامه بازی‌ها برگزار نشود و لیگ تمام شود، باید به شهر خودرو برگردم.

وی در مورد مساله کسر قراردادها که اخیرا مطرح شده، اظهار داشت: برای من که نیم‌فصل به گل‌گهر آمدم و قرارداد بستم، ضرر است. برایم سخت است به خاطر یک ماه و نیم-دوماه که به اتمام لیگ مانده، از قراردادم مثلا 30 یا 40 در صد کسر شود. کسی که از اول فصل بوده شرایطش طوری است که به هرحال تا آخر فصل، باشگاه حدود 30 درصد قراردادش را نمی‌دهد.کلا باشگاه‌ها اینطور هستند. شاید بعضی بگویند برای خودم ناراحتم اما واقعیت این است که برای یک نیم فصل آمده‌ام یعنی حدود چهار ماه و روی همه پولی که قرارداد بسته‌ام حساب کردم.

شاکری اضافه کرد: این را هم حساب کنید که مثلا سقف دریافتی در باشگاه های ایرانی، یک تا 2.5 میلیاردتومان است ولی در اروپا مثلا قرارداد بازیکن 500میلیارد تومان است حالا 100میلیارد تومان هم نگیرد چیزی از او کم نمی‌شود. همانطور که گفتم بیشتر باشگاه‌ها در آخر فصل تا 30درصد قرارداد را نمی‌دهند، حالا اگر مثلا 30درصد هم اینطور کسر شود، چیزی نمی‌ماند.

مهاجم گل‌گهر در خصوص مشکلات مالی رایج در فوتبال ایران، تصریح کرد: من از یک باشگاه چندسال است 50درصد پولم را هنوز نگرفته‌ام. 50درصد را امسال نمی‌دهند، سال بعد دوباره قرار می‌بندند و باز هم 50درصد نمی‌دهند. یعنی باید دنبال پولم می‌دویدم. قول و قرار الکی می‌گذاشتند و به وعده‌هایی که دادند عمل نکردند.

شاگری گفت: اما باشگاه گل‌گهر یک باشگاه حرفه‌ای است و از نظر مالی مشکلی در این جا ندیدم. این باشگاه از همه لحاظ فوق‌العاده است و پول شما را تا قران آخر می‌دهد. به هرحال امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد هم به صلاح خودم باشد و هم به صلاح باشگاهی که در آن می‌مانم، چه گل‌گهر چه شهرخودرو، فرقی نمی‌کند.

وی در خصوص کمک باشگاه گل‌گهر به مراکز درمانی، اظهار داشت: همه تیم در آن سهیم بودند. کار خیر و زیبا و خداپسندانه‌ای بود که سیرجانی‌ها باعث آن بودند. امیدوارم از این اتفاقات زیاد بیفتد مبلغی از قراردادها کم شد، هر کس هر چقدر دوست داشت کمک کرد و همه راضی بودند.

شاکری درمورد اینکه در تعطیلات اجباری اوقات فراغتش را چگونه می‌گذراند،گفت: فقط تمرین می‌کنم و به خانه برمی‌گردم، در خانه هم بیشتر خواب هستم.

7655