فن‌پرسی: به جان فرزندانم قسم آرسنال به من قرارداد جدید پیشنهاد نداد!

فن‌پرسی: به جان فرزندانم قسم آرسنال به من قرارداد جدید پیشنهاد نداد!

پایگاه خبری فوتبالی – فن‌پرسی اعلام کرده آرسنال به او قرارداد جدیدی پیشنهاد نداده و همین مسئله باعث جدایی‌اش از این تیم شده است.
به گزارش فوتبالی، رابین فن‌پرسی که در انتقالی عجیب در سال ۲۰۱۲ از آرسنال جدا شد و به منچستر یونایتد پیوست درباره این این انتقال می‌گوید: جدایی من فقط به مسائل بین من و آرسن ونگر بر نمی‌گشت. اگر به گذشته برگردم، آن نامه سرگشاده (به هواداران آرسنال) را نمی‌نوشتم. پس از تصمیم سختی که برای جدایی از آرسنال پس از سال‌ها حضور در آنجا گرفته بودم، غیر ممکن بود بتوانم در نامه‌ای دو صفحه‌ای واقعیت‌ها را شرح بدهم. فکر می‌کنم آن متن راهی روزنامه‌ها شد چون شبکه‌های اجتماعی مثل الان رونق نیافته بودند. آن کار را به دلیل ناراحتی‌ام از رویکرد و رفتار ایوان گازیدیس انجام دادم اما در آن زمان نمی‌توانستم وارد جزییات شوم چون بیان تمامی اتفاقات پشت صحنه غیر ممکن بود. بخشی هم به این بر می‌گشت که آرسنال قرارداد جدیدی به من پیشنهاد نکرد. پس در این زمینه باید بهتر عمل می‌کردم.
فن‌پرسی در ادامه درباره عدم دریافت پیشنهاد توسط آرسنال گفت: به جان فرزندانم قسم می‌خوردم اگر کسی بیاید و با مدرک بگوید آرسنال به من قرارداد جدیدی پیشنهاد داده بود، همین امروز یک میلیون پوند به او می‌دهم. پیشنهاد نکردن قراردادی جدید به من، تصمیم آرسنال بود و به آن‌ها بستگی داشت. من کاملا از اتفاقی که افتاد راضی هستم. به منچستریونایتد رفتم و قهرمان لیگ شدم، بنابراین برای من عالی پیش رفت.

فن‌پرسی: به جان فرزندانم قسم آرسنال به من قرارداد جدید پیشنهاد نداد!


فن‌پرسی درباره جدایی از منچستر یونایتد در زمان لوئیس فن‌خال گفت: با فن خال صحبت کردم و او به من گفت: «بسیار خب رابین، راه ما جدا می‌شود. من سرمربی هستم و تو بازیکن. باید بروی، وقتت تمام شده است.» پاسخ دادم: «بله، ولی هنوز قرارداد دارم» که گفت: «اهمیتی ندارد.» بی رحمانه بود. در مقاطع پایانی می‌توانستم تصور کنم چنین چیزی در راه است ولی نه به این بی رحمی. وقتی چنین پیامی دریافت می‌کنید، چیزهای زیادی در ذهن‌تان می‌گذرد. هنوز قرارداد داشتم، خانواده‌ام راضی بود و من یازدهمین سال حضورم در انگلیس را سپری می‌کردم. ما عاشق زندگی کردن در انگلیس هستیم، پس گام بعدی چیست؟ بچه‌هایم در اینجا به مدرسه می‌روند و دوستان‌ آن‌ها اینجا هستند. باید چه واکنشی نشان داد؟ گفتم خواهیم دید چه می‌شود. این نظر شماست ولی من قرارداد دارم و از حضور در منچستریونایتد و انگلیس خوشحالم. پس خواهیم دید چه می‌شود. سپس بلند شدم، با او دست دادم و رفتم.  در راه بازگشت به خانه فکر کردم که بسیار خب، این تصمیم سختی است. بی رحمانه، سخت و رُک بود. خیلی فکرها به ذهنم رسید و بعد پیش فصل آغاز شد. اجازه نداشتم در بازی 11 مقابل 11 شرکت کنم. به من یک توپ دادند و گفتند تنهایی کار کن. در این حالت تلاش می‌کنید آرام و خونسرد بمانید ولی خیلی اتفاقات در حال رخ دادن است. به خودت می‌گویی این چیزها تاثیری روی من نمی‌گذارد ولی در اصل می‌گذارد. لحظه بزرگی بود که روی دوران حرفه‌ای من و خانواده‌ام تاثیر گذاشت. تلاش کردم آرام بمانم. شاید در آن لحظه بهتر بود با کسی خارج از دایره نزدیکانم صحبت کنم ولی خیلی خیره‌سر بودم. حالا که نگاه می‌کنم، در چند مقطع از دوران حرفه‌ای خودم باید چنین کاری می‌کردم.

1101