بهترین خریدهای رایگان تاریخ فوتبال؛ از لواندوفسکی تا پیرلو و انریکه

بهترین خریدهای رایگان تاریخ فوتبال؛ از لواندوفسکی تا پیرلو و انریکه

پایگاه خبری فوتبالی - معمولا نقل و انتقالات و خرید ستارگان در دنیای فوتبال هزینه های زیادی دارد اما گاهی اوقات تیم ها می توانند با هوشمندی ستارگان مورد نظرشان را با پایان قراردادشان را به صورت رایگان به خدمت بگیرند.

به گزارش فوتبالی، سایت ESPN در گزارشی ده خرید برتر رایگان تاریخ فوتبال را معرفی کرده است که این را با هم مرور می کنیم: 

1- لواندوفسکی به بایرن مونیخ : مهاجم لهستانی در سال 2013 اعلام  کرد که قراردادش را با دورتموند  تمدید نمی کند. یک سال بعد لواندوفسکی به عنوان بازیکن ازاد راهی بایرن مونیخ شد. او در بایرن هم مثل دوران حضورش در دورتموند بی نظیر ظاهر شد و در پنج قهرمانی اخیر باواریایی ها در بوندسلیگا نقشی کلیدی داشته است.

2- پیرلو به یوونتوس: ستاره ایتالیایی در فصل 11-2010 دچار مصدومیتی شدید شد تا در ترکیب میلان جای خود را به فن بومل واگذار کند. بدین ترتیب پیرلو جایگاه خود را در ترکیب میلان از دست داد و روسونری ها به او پیشنهاد تمدید قرارداد برای یک سال را داده اند. پیرلو از این پیشنهاد استقبال نکرد و به صورت رایگان راهی یوونتوس شد. بوفون گفته است که این انتقال، "خرید قرن" بوده است. پیرلو در یووه چهار اسکودتو برد و در سال 2015 راهی لیگ آمریکا شد.

3- سول کمپل به آرسنال: کاپیتان اسبق تاتنهام پس از 12 سال این تیم را ترک کرد تا در سال 2001 با اتمام قراردادش راهی توپچی ها شود. سول در بهترین دوران ونگر در آرسنال عملکرد خوبی در خط دفاعی از خود ارائه داد.

4- لوئیز انریکه به بارسلونا: از رئال مادرید راهی حریف دیرینه شد. این بازیکن آستوریایی در سال 1996 با اتمام قراردادش از رئال مادرید جدا شد که در بارسلونا بهترین روزهایش را داشت. با بارسا دو قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی کسب کرد. به عنوان مربی نیز در بارسا به سه گانه رسید.

5- روبرتو باجو به بولونیا و برشا: اسطوره فوتبال ایتالیا دو انتقال رایگان داشت. از میلان و اینتر به بولونیا و برشیا رفت. در هیچ کدام از دو تیم بزرگ میلان راحت نبود و وقتی از انها جدا شد بهترین عملکردش را ارائه داد. در تنها فصلش در بولونیا 22 گل زد و در چهار فصل حضور در برشیا 46 گل زد و بعد از ان بازنشسته شد.

6- مک منمن به رئال مادرید: در سال 1998 با اتمام قرارداد با لیورپول پس از 9 سال سرخپوشان را ترک کرد. در برنابئو به یکی از محبوب ترین بازیکنان تبدیل شد و در دو چمپیونزلیگ و دو لالیگای تیم حضور پیدا کرد و نمایش خوبی از خود ارائه داد.

7- گولیت به چلسی: از میلان با توپ طلای 1987 جدا شد اما در چلسی حرفهای زیادی برای گفتن داشت. در فصل اولش چیزی نبرد اما در نهایت به مربی - بازیکن چلسی تبدیل شد و در این تیم نقش موفقی داشت.

8- لارسن به بارسلونا: زمانی که قرارداد مهاجم سوئدی با سلتیک به پایان رسید تصمیم گرفت که آخرین گام بزرگ دوران فوتبالش را بردارد. هنریک فقط دو فصل در بارسلونا حضور داشت که در فصل اولش دچار مصدومیت شد اما در فینال لیگ قهرمانان اروپای 2006 حضور داشت.

9- میلنر به لیورپول : میلنر در دوران حضورش در منچسترسیتی بازیکن مهمی بود اما به صورت رایگان در سال 2015 به لیورپول ملحق شد. بازیکن انگلیسی در پیراهن سرخ ها در پست های مختلفی حضور داشته است و با این تیم فاتح چمپیونزلیگ شد.

10- کامبیاسو به اینتر و لستر:  ستاره سابق فوتبال آرژانتین دو انتقال رایگان و بزرگ در دوران فوتبالش داشته است. او در ابتدا به صورت رایگان از رئال مادرید جدا شد تا در سال 2004 به اینتر برود و در این تیم پنج اسکودتو و سه گانه را برد. ستاره سابق تیم ملی آرژانتین همچنین به صورت رایگان به لستر رفت و به این تیم در بقا کمک کرد تا سال بعدش قهرمان انگلیس شوند.