خاطره‌بازی با عقاب؛ عابدزاده قهرمان دربی‌ها

خاطره‌بازی با عقاب؛ عابدزاده قهرمان دربی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان مطرح تاریخ فوتبال ایران حدود ۸ سال در دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرد و خاطرات زیادی را ساخت. 

به گزارش فوتبالی، به نقل از میزان، در روز‌های تعطیلی فوتبال به خاطر یکه‌تازی ویروس کرونا، بد نیست خاطرات فوتبالی را مرور کنیم و به صحبت از قهرمانان این رشته بپردازیم.

احمدرضا عابدزاده از تام اصفهان به استقلال پیوست. او ۳ سال در این تیم بود و با آبی‌ها قهرمان و نایب قهرمان آسیا شد. در واقع دومین ستاره درخشان آسمان آبی در شرایطی به دست آمد که آنها، عابدزاده را در اختیار داشتند.

این رویای بی‌نظیر، پایان جالبی نداشت، چون یک مصدومیت شدید، عابدزاده را از استقلال دور کرد. برخی تصور می‌کنند عابدزاده مستقیما از استقلال به پرسپولیس رفت، اما این موضوع صحت ندارد، چراکه کاپیتان پیشین تیم ملی پس از استقلال، در مقطعی بسیار کوتاه به سپاهان اصفهان پیوست، اما تنها در یک بازی جام حذفی برای این تیم به میدان رفت و بلافاصله سر از پرسپولیس در آورد. عابدزاده ۵ سال هم عضو پرسپولیس بود و در نهایت با کلی جنجال و حاشیه از جمع سرخپوشان جدا شد.

نکته دیگر در مورد زندگی ورزشی عابدزاده، تورنمنت‌هایی است که او تجربه کرد. از جام باشگاه‌های آسیا تا جام ملت‌ها و البته جام جهانی که حضور در همه این رقابت‌ها در مدتی کوتاه، سهم هر دروازه‌بانی نمی‌شود.

حتما می‌دانید که عابدزاده در دربی‌هایی که به میدان رفت، هرگز شکستی را تجربه نکرد. او در فینال لیگ دوگروهی سال ۶۹ گلر استقلال بود که آبی‌ها ۲ بر یک پرسپولیس را شکست دادند. از طرفی احمدرضا با پرسپولیس هم چند بار استقلال را برد، اما در برخی دربی‌ها، نتیجه مساوی بود و با این کارنامه، عابدزاده هیچ‌وقت بازنده تقابل استقلال و پرسپولیس نبود حتی با وجود اینکه پیراهن هر دو تیم را به تن داشت.

او بعد از کسب قهرمانی آسیا با استقلال، در پرسپولیس هم موفق بود و مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد. فقط یک گام کوتاه تا قهرمانی این قاره فاصله داشت. عابدزاده با تیم ملی هم به جام‌جهانی رفت و قهرمان بازی‌های آسیایی پکن در سال ۱۹۹۰ شد.

این دروازه‌بان، یکی از جذاب‌ترین چهره‌های فوتبال کشورمان به حساب می‌آید که در روز جهانی دروازه‌بان، تعداد زیادی از اهالی فوتبال برایش پیام تبریک فرستادند.

7413