ادعای عجیب بلاتر: آمریکا می‌تواند میزبان جام جهانی 2022 شود

ادعای عجیب بلاتر: آمریکا می‌تواند میزبان جام جهانی 2022 شود

پایگاه خبری فوتبالی - ژوزف بلاتر رییس اسبق فیفا گفت که  بعد از جنجال های ایجاد شده در مورد رشوه خواری مقامات فیفا برای اعطای میزبانی به قطر، آمریکا می تواند میزبان جام جهانی شود.

به گزارش فوتبالی، بلاتر در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد گفته است: آمریکا می تواند به جای سال 2026 در سال 2022 میزبان جام جهانی شود. آنها توانش را دارند. این یک ادعای تخیلی نیست. ژاپن هم می تواند این کار را انجام بدهد. آنها هم برای میزبانی جام جهانی 2022 پیشنهاد داده بودند."

وی که در سال 2015 توسط کمیته اخلاق فیفا از سمتش برکنار شده بود، در ادامه بیان کرد:" خوشبختانه جام جهانی 2022 فقط با 32 تیم برگزار می شود و 48 تیمی نیست و برنامه ریزی برای برگزاری آن چندان مشکل تر از مسابقات 2018 نیست. آلمان هم می تواند میزبان شود اما با توجه به این که جام جهانی 2018 در روسیه برگزار شده منطقی نیست که مسابقات دوباره در قاره اروپا برگزار شوند و طبیعتا اروپا گزینه اصلی نخواهد بود."

بلاتر که بین سالهای 1996 تا 2015 ریاست فیفا را به عهده داشت با سوالی در مورد حکم دادگاه فدرال سوییس پیرامون فروش حق پخش جام جهانی نیز صحبت کرد:" بازجویی و پرونده های حقوقی بخشی از کمپینی است که علیه من ایجاد کردند. عجیب است که بازجویان می بینند که قرارداد بیش از چهار سال پیش خیلی عادی بسته شده است اما واکنش دیگری دارند."

وی همچنین ادعا کرده است که بهتر است که یوفا او را به عنوان مدیر افتخاری خود معرفی کند.