بازخوانی یک اتفاق: روزی که فرگوسن بین دو نیمه لباس منچستریونایتد را تغییر داد

بازخوانی یک اتفاق: روزی که فرگوسن بین دو نیمه لباس منچستریونایتد را تغییر داد

پایگاه خبری فوتبالی – منچستریونایتد در جریان یکی از عجیب‌ترین رویدادهای فوتبالی، بین دو نیمه یک مسابقه لباسش را تغییر داده است.
به گزارش فوتبالی، سرالکس فرگوسن یکی از عجیب‌ترین تعویض‌های تاریخ را بین دو نیمه انجام داده است. بازی با ساوتهمپتون. ۲۴ سال پیش و در حالی که بکهام، گیگز و روی کین ۳-۰ از حریف عقب بودند، به رختکن آمدند و با جمله عجیبی مواجه شدند: لباس‌ها را در بیاورید. باید عوضشان کنید و به زمین بروید.
منچستریونایتد در نیمه اول لباس خاکستری رنگ را بر تن کرده بود اما بین دو نیمه فرگوسن دستور داد تا با لباس آبی و سفید به زمین بروند. گری نویل در جریان یک پادکست اینترنتی گفته: سر الکس از آن پیراهن بدش می‌آید اما حقیقتی علمی پشت آن وجود داشت. او پس از بازی توضیح داد بازیکنان از لباس خاکستری خوششان نمی‌آید. بازیکنان نمی‌توانند یکدیگر را در فواصل دور تشخیص دهند و پیدا کنند.
نویل به یک حقیقت علمی و اینکه بازیکنان نمی‌توانند به خوبی همدیگر را در لباس خاکستری پیدا کنند اشاره دارد اما نکته اینجا بود شکست یونایتد در نیمه اول به دلیل ضعف شدید خط دفاعی رخ داد. لی‌شارپ هم که در بازی مذکور حضور داشت گفته: فکر نمی‌کنم بازیکنان توجهی به آن لباس داشتند. به شخصه اعتقاد داشتم ما بد بازی کردیم.
منچستر در نیمه دوم یک گل زد و بازی ۳-۱ به اتمام رسید تا حداقل نیمه مربیان را برده باشد. مت لتیسیر، زننده گل ساوتهمپتون در ان بازی بازی می‌گوید: این یکی از بدترین توجیه‌هایی است که شنیده بودم. ما در نیمه اول باورنکردنی بازی کردیم و ربطی به لباس حریف نداشت.
شکست منچستر در آن بازی پنحمین ناکامی تا آن مقطع فصل بود. ۴ شکست و یک تساوی که همه آن ها با لباس خاکستری شکل گرفت و باعث شد فرگوسن دستور دهد دیگر شاگردانش این لباس را نپوشند. کمپانی امبرو هم مجبور شد قیمت این لباس را کاهش دهد و به قیمت ۱۰ پوند در فروشگاه‌ها به فروش برساند.
منچستر در آن دوره توانست با غلبه بر نیوکاسل در کوس قهرمانی، لیگ برتر را فتح کند.

1101