کمک زیدان به بیمارستانی در الجزایر برای مقابله با کرونا

کمک زیدان به بیمارستانی در الجزایر برای مقابله با کرونا

پایگاه خبری فوتبالی - زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید نیز تصمیم گرفت که به مقابله با کرونا کمک کند و لوازم پزشکی و بهداشتی به یک بیمارستان رساند. زیزو که والدینی الجزایری دارد تصمیم گرفت که به کشوری که اصالتش از آن است، کمک کند.

به گزارش فوتبالی، بیمارستان ویلایا بجایا در پیامی از زیزو تشکر کرد. سرمربی فرانسوی رئال مادرید کیت تست کرونا، دستگاه تنفس مصنوعی، مانیتور پزشکی و چندین اقام بهداشتی دیگر را برای بیمارستان ارسال کرده است.

الجزایر یکی از کشورهایی در آفریقاست که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. تا کنون بیش از 1700 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 200 نفر جان خود را از دست داده اند. مربیان فوتبال نیز سعی کرده اند که به مبارزه با این بیماری کمک کنند. پیش از این پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی یک میلیون یورو به بنیاد خیریه آنخل سولر برای مبارزه با کرونا کمک کرده بود. ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی تاتنهام نیز به طور خودجوش برای کمک به بیماران و جمع آوری غذا برای نیازمندان، پول جمع آوری کرد. 

زین الدین زیدان هر چند که در فرانسه بازی کرده و همه او را به خاطر فرانسوی بودنش می شناسند اما مثل بنزما اصالتی از الجزایر دارد.