خلیلیان: تا ۱۰ اردیبهشت خبری از تمرین‌ها نخواهد بود

خلیلیان: تا ۱۰ اردیبهشت خبری از تمرین‌ها نخواهد بود

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گوید در خوش بینانه ترین حالت، بازی‌ها از هفته دوم خرداد شروع خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مهرزاد خلیلیان، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، درباره وضعیت حال حاضر فوتبال کشور و شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده است گفت: تنها کاری که از دست ما بر می‌آید دعا کردن برای خروج از این وضعیت است و در مرحله بعد صبر کردن. باید بازیکنان و باشگاه‌ها را به صبر دعوت کنیم. شتاب زدگی در شرایطی که در آن قرار داریم اصلا کار معقولی نیست و هر تصمیم عجولانه ای بازیکنان را به خطر می‌اندازد. اولویت اول ما سلامت جامعه است و پس از آن ورزش. ما در حال تلاش هستیم سیستم قطع زنجیره را دنبال کنیم و ورودی‌های بیمارستان‌ها را به حداقل رسانده و خروجی‌ها را به حداکثر برسانیم.

او با بیان این که تا ۱۰ اردیبهشت ماه به طور قطعی تمرین تیم‌ها شروع نخواهد شد گفت: ما به تیم‌ها اطمینان می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای پایان این وضعیت انجام می‌دهیم. درحال حاضر این موضوع که ۳ هفته پیش از شروع مسابقات به تیم‌ها فرصت برای آماده سازی خواهیم داد قطعی است و با این اوصاف در خوش بینانه ترین حالت ممکن، بازی‌ها از هفته دوم خرداد ماه شروع خواهد شد.

خلیلیان در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌ها بدون تماشگر برگزار خواهد شد گفت: بله، قطعا در هفته‌های اول بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد اما وضعیت به صورت پلکانی بهبود خواهد یافت.

او در پایان درباره آینده نه چندان دور فوتبال کشور بعد از کرونا گفت: برای تصمیم گیری درباره آینده فوتبال نیاز به صبر داریم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد و در مرحله دوم باید منتظر کشورهایی باشیم که در عرصه درمانی می‌توانند الگوی ما قرار بگیرند.

7413