نوستالژی/ آغاز پيروزى شدن پرسپولیس

نوستالژی/ آغاز پيروزى شدن پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- مروری خواهیم داشت به تاریخچه جام باشگاه های تهران و زمانی که نام پرسپولیس به پیروزی تغییر پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، در سال ۱۳۶۵ و به دستور سازمان تربیت بدنی وقت و با تایید فدراسیون فوتبال ایران و همچنین هیات فوتبال استان تهران، نام باشگاه پرسپولیس به پیروزی تغییر کرد و دستور داده شد در تمام مکاتبات اداری بین نهادهای فوتبالی و غیر فوتبالی دیگر از نام پرسپولیس استفاده نشود‌. این دستور تا سال ۱۳۹۱ پابرجا ماند. به همه رسانه ها اعم از تلویزیون، رادیو و جراید آن زمان هم اعلام شد که از نام پیروزی به جای پرسپولیس استفاده شود و حتی سالها بعد روزنامه هواداری به نام پیروزی منتشر شد که تا همین امروز هم منتشر می شود و جایگاه ویژه ای بین هواداران پرسپولیس دارد. البته این نام هیچ وقت جا نیفتاد و هواداران پرسپولیس هم با این نام کنار نیامدند و حتی همین الان هم وقتی به کنایه به پرسپولیس، پیروزی گفته می شود، به شدت ناراحت می شوند.

هفتمين دوره جام باشگاههاى تهران از اسفند ١٣٦٥ با شركت هجده تیم پيروزى(پرسپولیس)، دارايى، استقلال، گسترش، هما، نيروى زمينى، شاهين، بانك ملى، وحدت، اكباتان، بوتان، راه آهن، مهرشميران، پاس، پتروشيمى، ستادمشترك، نفت و عقاب در يك گروه آغاز شد و تا شهريور ١٣٦٦ به طول انجاميد.

 از ١٧ بهمن ٦٥ بود كه به دلایلی که در بالا اشاره کردیم و شرایط خاصی که بر کشور حاکم بود، نام پرسپوليس به پيروزى تغيير يافت و  تمام جرايد، خبرها، صدا و سيما و رسانه هاى مكتوب و غيرمكتوب به مدت ٢٥ سال تا ٢٢فروردين ٩١ از نام پيروزى استفاده كردند و البته بودند رسانه هایی که ار کلمه پرسپولیس هم استفاده می کردند. اما آنچه بين هواداران اين تيم و درقلب آنها بود واژه پرسپوليس بود.

در اين سال قرمزها با رفتن مثلث شاهرخ بيانى، درخشان و محمدخانى به قطر روبرو شدند. همچنين محروميت چند ماهه محمدپنجعلى هم دست پروين را خالى كرد. كورش لرستانى، مرتضى كرمانى مقدم و محسن عاشورى سه خريد قابل توجه پرسپوليس پیروزی شده در اين فصل بودند.

خداحافظى على پروين از مستطيل سبز در تيرماه ٦٦ و در ديدار مقابل دارايى و در سن ٤١ سالگى مهمترين اتفاق فصل براى قرمزها بود.

پرسپوليس یا به قول دستور همان سالها پیروزی از ١٧ بازى صاحب ١٣ برد، ٢ تساوى و دو باخت مقابل شاهين و دارايى شد و با سه امتياز اختلاف نسبت به دارايى به مقام قهرمانى اين دوره رسيد.

قرمزها همچنين در جام حذفى تهران و جام حذفى كشور هم به مقام قهرمانى رسيدند تا فصلى رويايى را پشت سر بگذرانند.

فرشاد پيوس در اين فصل هم مانند فصل قبل به عنوان آقاى گلى رقابتها دست يافت.

پرسپوليس که از آن فصل به پیروزی تغییر نام داده شد قهرمان جام باشگاههاى تهران در سال ٦٦

ايستاده از راست: محمد مايلى كهن، بهروز سلطانى، محمد حسن انصاريفرد، محمد پنجعلى، مرتضی كرمانى مقدم، مرتضی فنونى زاده، نشسته از راست: کاظم سيد عليخانى، محسن عاشورى، فرشاد پيوس، ضیا عربشاهى، سعید نعيم آبادى  

4344