نگرانی روز؛ سلب میزبانی در آسیا به خاطر وی.ای.آر

نگرانی روز؛ سلب میزبانی در آسیا به خاطر وی.ای.آر

پایگاه خبری فوتبالی- آیا کمک داور ویدیویی یا سیستم VAR می‌تواند مانعی جدیدی برای میزبانی تیمهای ایرانی از حریفانشان در لیگ قهرمانان آسیا باشد؟

به گزارش فوتبالی، خبرگزاری ایسنا دیروز در گزارشی به این نکته اشاره کرد که طبق نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون‌ها فوتبال و باشگاه‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020 ، در مرحله یک چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا از تکنولوژی VAR استفاده خواهد شد.

AFC در حالی چنین تصمیمی گرفته که در فوتبال ایران خبری از تکنولوژی VAR نیست و حالا این سوال مطرح می‌شود که اگر تیمهای ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسند، تکلیف میزبانی آنها چه خواهد شد.

جواب این سوال را سایت روزنامه شهروند داده و نوشته که در صورت صعود تیمهای ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، به احتمال زیاد آنها نمی‌توانند از حریفانشان میزبانی کنند چرا که AFC استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی را الزام دانسته و بهتر است فدراسیون و وزارت ورزش هر چه زودتر حداقل برای چند ورزشگاه چنین سیستمی را وارد کنند چون ممکن است VAR در آینده میزبانی در بازیهای ملی را هم تحت تاثیر قرار دهد.

1984