شیخ سلمان اتهام نقض حقوق بشر علیه خود را دروغ خواند

شیخ سلمان اتهام نقض حقوق بشر علیه خود را دروغ خواند

به گزارش ایرنا از یورو اسپورت، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی از هشت نامزدی است که قرار است در ماه فوریه (اسفند) برای جانشین سپ بلاتر با هم رقابت کنند.
وی متهم است که در دوران ریاست فدراسیون فوتبال بحرین، در بازداشت فوتبالیست ها و سایر ورزشکارانی که به بازداشت و شکنجه آنها منجر شد، دست داشته است.
شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه در این مورد به بی بی سی اسپورت گفت: من چیزی را که انجام ندادم نمی توانم انکار کنم. این اتهامات واقعا آسیب می زند. برخی این دستورکار را در برنامه خود دارند. این ادعاها نه فقط به من بلکه به مردم و کشور هم آسیب می رساند. اینها دروغ زشت و زننده ای است که در گذشته و حال بارها و بارها تکرار شده است.
شیخ سلمان که از میزبانی جام جهانی 2018 در روسیه و 2022 در قطر حمایت کرده است، گفت که اگر او به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود، شهرت و اعتبار فیفا را احیاء خواهد کرد.
وی در این باره گفت: اگر حمایت بدست آورم، فیفا را متحول خواهم کرد. ما نمونه های بزرگی از سازمان های فوتبال در سراسر دنیا داریم. لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگا و حتی یوفا که سازمان های حرفه ای هستند و درآمدزایی دارند. این سازمان ها از فیفا بزرگتر نیستند، ولی به طریق خیلی حرفه ای اداره می شوند.
شیخ سلمان در کنار سایر نامزدهای فیفا شامل الحسین شاهزاده اردنی، دیوید نخید بازیکنان سابق ترینیداد و توباگو، ژروم شامپاین معاون دبیرکل سابق فیفا، جیانی اینفانتینو دبیرکل یوفا و موسی بیلیتی رئیس فدراسیون فوتبال لیبی به مبارزه انتخاباتی می پردازد.
میشل پلاتینی رئیس یوفا یکی دیگر از نامزدهای احراز این سمت است، ولی وی از سوی کمیته اخلاقی فیفا به علت دریافت غیر قانونی دو میلیون دلار از بلاتر، به 90 روز محرومیت از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم شده است.
شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به کمیته اجرایی این کنفدراسیون اطلاع داد که برای انتخابات ریاست فیفا در سال 2016 ثبت نام کرده است.
شیخ سلمان به کمیته اجرایی ای اف سی و 47 عضو این کنفدراسیون اطمینان داد که مبارزه انتخاباتی وی صرفا با هزینه خود تامین خواهد شد و از منابع انسانی یا دیگر منابع ای اف سی استفاده نخواهد کرد.
ورزشی**1210**1584

انتهای پیام /*