واکنش بلاتر به لو رفتن اسناد رشوه‌خواری مقامات سابق فیفا

واکنش بلاتر به لو رفتن اسناد رشوه‌خواری مقامات سابق فیفا

پایگاه خبری فوتبالی - ژوزف بلاتر رییس اسبق فیفا در مصاحبه ای در مورد لو رفتن مدارک رشوه خواری مقامات فیفا برای اعطای میزبانی جام جهانی 2018 به روسیه و 2022 به قطر صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، بلاتر در مصاحبه ای در مورد انتشار مدارک رشوه خواری مقامات فیفا توسط پلیس آمریکا صحبت کرد و گفت:"انتخاب قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 صرفا به خاطر حمایت و مداخله سیاسی بود. کمیته اجرایی فیفا با برگزاری جلسه ای بسیار جوامردانه در این زمینه به توافق رسید: جام جهانی 2018 در روسیه و جام جهانی 2022 در قطر."

دادستان ایالت بروکلین در آمریکا اعلام کرده است که چند تن از اعضای فیفا برای رای دادن به سود روسیه و قطر رشته گرفته اند. بلاتر در این باره گفت:" شاید فردی تخلفی کرده باشد اما من هرگز مستقیما به کسی نگفتم که مداخله کند و به خاطر من نظری بدهد. فکر نمی کنم که بتوان گفت که من در این زمینه نقشی داشته ام."

البته خود فیفا در این باره بیانیه داد و گفت:" همه تحقیقات در مورد رفتارهای اعضای فعلی و سابق را می پذیریم و با مقامات قضایی همکاری خواهیم داشت."

در سالهای اخیر اعطای میزبانی به روسیه و قطر برای جام جهانی به جنجالی بزرگ تبدیل شده چرا که به نظر می رسد این دو کشور برای خریدن آرا رشوه های قابل توجهی پرداخت کرده اند.