عبدالله‌زاده: با فوتبال مردم را در خانه نگه دارید!

عبدالله‌زاده: با فوتبال مردم را در خانه نگه دارید!

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک فولاد خوزستان معتقد است باید شرایطی برای برگزاری بازی‌ها فراهم شود تا مردم هم در خانه‌ها بمانند و سرگرم شوند.

به گزارش فوتبالی، احمد عبدالله‌زاده با بیان اینکه طبق برنامه کادر فنی فولاد در خانه تمرین می‌کنیم، اظهار کرد: تمرین در منزل یک مقدار سخت است چون شغل ما از اول طوری بوده که باید در خارج از خانه تمرین کنیم. این بیماری در تمام دنیا شیوع پیدا کرده و ما هم چاره‌ای نداریم به این شکل تمرین کنیم، اما امیدوار هستم با ریشه‌کن شدن این ویروس، برنامه درستی هم طراحی شود تا حداقل ما بتوانیم به فوتبال برگردیم.

 او ادامه داد: واقعا از این شرایط خسته شدیم و دوست داریم با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به حرفه خود برگردیم. امیدوار هستم سازمان لیگ برنامه‌ای بچیند تا لیگ را هرچه زودتر ادامه دهیم.

 هافبک فولاد با بیان انیکه همیشه ۱۰ هفته پایانی لیگ برتر جذابیت زیادی داشته است، ابراز کرد: تیمی مثل ما برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگد و تیم‌های دیگری برای قهرمانی و لیگ یکی‌ها برای لیگ برتری شدن در تلاش هستند. همه باشگاه‌ها زحمت کشیدند، خرج کردند، برای بازیکنان امکانات گذاشتند، بازیکنان تلاش کردند، هواداران به استادیوم آمدند و ... تا لیگ به یک نتیجه‌ای برسد. امیدوارم راهی برای ادامه بازی‌ها پیدا شود.

 عبدالله‌زاده با بیان اینکه مسؤولان می‌توانند لیگ را برگزار کنند، عنوان کرد: الان شرایط مهار کرونا در جنوب کشور خیلی خوب است و در خوزستان رو به بهتر شدن قرار دارد. باید با راه‌هایی مثل عدم حضور تماشاگران، بازی‌ها را ادامه دهند و برنامه درستی طراحی کنند. ۹ هفته از مسابقات بیشتر نمانده و اگر برگزار شود، به نفع همه خواهد بود. با این تعطیلی‌ها، روح فوتبال کشته می‌شود. همه ما اصرار داریم که مردم در خانه بمانند و فکر می‌کنم با برگزاری فوتبال و تماشای بازی‌ها در تلویزیون، مردم بخشی از ناراحتی‌هایشان را فراموش کرده به قرنطینه خانگی توجه کنند.

 او در پاسخ به سوالی درباره اینکه موافق برگزاری بازی‌ها در این شرایط حساس است، اظهار کرد: من دوست دارم به تمرین و بازی‌ها برگردیم، اما علاقه ندارم کسی بیمار شود و صدمه ببیند. بیشتر بازیکنان از خانواده‌ها دور هستند و نیاز است تا شرایطی به وجود بیاید تا بازی‌ها به صورت فشرده به پایان برسد.

 هافبک فولاد خوزستان با بیان اینکه ما تابع نظر سازمان لیگ و وزارت بهداشت هستیم، گفت: حرف من این است که زحمات باشگاه‌ها و بازیکنان نباید نادیده گرفته شود چون تا به امروز تلاش زیادی کردیم، سختی‌های زیادی کشیدیم، بدنسازی انجام دادیم و دوری از خانواده را تحمل کردیم تا نتیجه کارمان را بگیریم و در پایان فصل خوشحال باشیم. ما می‌خواهیم سهمیه آسیایی بگیریم و سال بعد در لیگ قهرمانان بازی کنیم چون این اتفاق برای باشگاه و خودمان خوب است.

 عبدالله‌زاده ادامه داد: راهکارهایی برای ادامه برگزاری بازی‌ها مثل عدم حضور تماشاگران در مسابقات وجود دارد. من موافق نیامدن هواداران نیستم، اما در حال حاضر چاره‌ای غیر از انجام این کار نیست.

 او با تاکید بر اینکه درصورت تعطیلی بازی‌ها قطعا باید حق و حقوق بازیکنان در نظر گرفته شود، ابراز کرد: در اروپا بازیکنان علاوه بر قراردادهای اصلی، هفتگی هم دستمزد می‌گیرند و این پول‌ها را بخاطر چنین شرایطی بخشیده‌اند، نه از اصل قراردادهای‌شان. پول ما و بازیکنان خارجی قابل مقایسه نیست و ما همین مقدار کمی هم که می‌گیریم، خرج خانواده‌هایمان می‌کنیم. قراردادهای ما ایرانی‌ها حداقل است و تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد بازیکنان ایرانی از نظر مالی شرایط خوبی دارند. باید راهکارهایی برای تضییع نشدن و پابرجا ماندن حقوق بازیکنان در نظر گرفته شود چون فکر نمی‌کنم کسی حاضر به انجام این کار باشد.

7655